Skip to main content

"انقلاب انفورماتیک،یادنیای

"انقلاب انفورماتیک،یادنیای
Anonymous
عنوان مقاله:
کامپیوتر مغز

"انقلاب انفورماتیک،یادنیای دیجیتالی کاری دراین چندسال اخیرکرده که هیچ دیکتاتورحاکم،هیچ دانشمند، هئچ امپراطور درطی قرون نتوانسته بودبکند.".

جناب ع.ب.تورک اوغلی,
شما نکته ای را مطرح کرده اید که من جهت بیان باور و عقیده خود از آن استفاده و یا سوء استفاده میکنم. محمد حجازی در جائی چیزی گفته است به این مضمون که زندگی مانند کوه-نوردی ست که هرچه بالا تر میروی افق و میدان دیدت وسیع تر میگردد. مشابها میشود گفت هرچه دانش بشر بیشتر گردد چیز هایی میبیند که قبلا نمیدید. بر این پایه, مغز انسان چیزی جز کامپیوتری نیست که اطلاعات و تجربه های وارده شخص را به صورت تفکر او بیرون میدهد. همین. مغز نوابغ کامپیوتر های بسیار قوی تری میباشند و هیچ معجزه ای در کار نیست.

اکثر قریب به اتفاق ظاهرا آذربایجانی های متعصبی که در این سایت کامنت میگذارند - اگر مامور نباشند - نظر آنها ناشی از تجربه

و خاطرات تاریخ صد ساله اخیر ایران است. مثلا شما همیشه رضاشاه - که لقب رسمی و تاریخی اوست - را رضا پالانی مینامید که ممکن است واقعا رضا پالانی های متعددی وجود داشته باشند که هیچکدام رضا شاه نیستند. هیچ کس بدترین رئیس جمهور های امریکا را جرج تکزاسی و دونالد نیو یورکی خطاب نمیکند. لقب مشخص هویت شخص است.

این همه آوردم که بگویم پیش از صد سال گذشته - یعنی پیش از ظهور هیتلر و آتاتورک و رضا شاه - ما در ایران چنین گفتگوئی نداشتیم. شاهان ما اکثرا ترک بودند و هرکس به زبان خود حرف میزد و فارسی جهت ارتباط آنها بود وگرنه یک اردبیلی که کاری در خارج از آذربایجان نداشت احتیاجی به آموختن فارسی نداشت. یعنی ما هزاران سال با افت و خیز هایی در یک سرزمین با زبان های مختلف تحت اغلب یک حکومت باهم زیسته و آمیخته ایم. این بزرگترین نعمتی ست که ما داریم و این ریشه بسیار قویتر و متفاوت تر از نهالی ست که اروپای چندین زبانه که اجزاء آن قرن ها با یک دیگر پدر کشی داشته اند میخواهد بکارد. این را از این جهت میگویم که من آنرا در "ژن" و خون خود حس میکنم که مخلوطی از فارس و ترک و کرد و عربم و از اینکه می بینم بسیاری از کامنت گذاران دیدی خارج از میدان کامپیوتری مغز خود نداشته و دنیای وسیع تری را نمی بینند متاسفم. از طول کلام عذر میخواهم.