Skip to main content

من نمیفهمم این مساله ساده چرا

من نمیفهمم این مساله ساده چرا
محسن کردی
عنوان مقاله:
رضاپهلوی رئیس سلطنت طلبان نیست!!! اینو بفهمید!

من نمیفهمم این مساله ساده چرا اینقدر درکش برای برخی کسان سنگین است! آقا.. یک ملت نظام پادشاهی رو میخواد .. همه از دم تو تظاهرات میگن جاوید شاه. چه در خارج که در داخل اکثریت هوادار نظام پادشاهی هستند. اما دقت کنید برای بار هزارم.. دقت کنید.. رضاپهلوی رئیس اینها نیست و اینها هیچ حرف شنوی از رضاپهلوی ندارند! اقا افکار شما در 40 قبل باقی مونده! 40 سال قبل هرچه اعلیحضرت میفرودند باید بلافاصله اجرا میشد و کسی اجازه زبان درازی هم نداشت. اینقدر که مردم امروز در رژیم جمهوری اسلامی آزاد هستند در سال 56 مردم ایران جرات نداشتند به شاه بگویند بالای چشمت ابروست. اما این قضیه متعلق به 40 سال قبل بوده!! امروز کسی به حرفها و خواسته های رضاپهلوی فاتحه هم نمیخواند. هزاران سللطنت طلب هستند که

بدون کوچکترین تماس با رضاپهلوی به ابتکار خود تظاهرات میکنند، عکسهای او را بالا میبرند، پرچم رژیم را پاره میکنند، به سران رژیم فحش میدهند، به توده ای و فدایی و مجاهد و جبهه ملی و هرکس عشق شان بکشد فحش میدهند و زد و خورد میکنند و چهل سال است که این کارها را در خارج کرده اند. اینها هیچ حرف شنوی از رضاپهلوی ندارند و هیچ دستوری از او نمیگیرند این را بفهمید! اینها باعث آبرو ریزی ایده سلطنت طلبی و مشروطه خواهی و باعث میشود که مخالفان نظام پادشاهی از آب گل آلود ماهی بگیرد. آخه عقل هم خوب چیزی هست مگه رضاپهلوی بیکار است در این 40 سال ببیند کدام یک از افراد رژیم برای معالجه غده پروستات و بیضه به خارج آمده دستور جمع شدن مقابل بیمیارستان بدهد؟ که چی بشه؟ چه دستاورد سیاسی داره؟ که دستور بدهد افرادی برای مخالفت با بستری کردن شاهرودی جلوی بیمارستان جمع شوند؟ و بعد هم مگه بیمارستان اونجا بیکار ایستاده ببینه تظاهر کنندگان چه درخواستی دارند و شاهرودی را به ایران پس بفرستند؟ والا من اصلا در جریان بستری شدن شاهرودی در المان نبودم و این خبر را هم اینجا خواندم. اما تصور نمیکنم که شاهزاده اینقدر در این 40 سال زیرکی سیاسی بدست نیاورده باشه که مقامش.. هرچه هست را در پای چنین «مطالبات» ابلهانه ای قربانی کنه. اما این تصور رو دارم که هرکس که مشکلی با سلطنت داره از این وسیله، یعنی سلطنت طلبان سازمان نایافته استفاده بکنه و بگه که اینها وصل هستند به شاهزاده! چنین نیست آقا! از این نوع گروههای سلطنت طلب در خارج کشور از 40 سال پیش تشکیل شده و مقام شاهزاده ارزشمند تر از آن است که بخواد دهن به دهن اینها بگذاره یا بهشون تشر بزنه این کار رو بکن اون کار رو نکن! او هرگز آبروی خودش را در دست اینها نخواهد گذاشت! این گروهها تفاوت دارند با گروهی مثل مجاهد و توده و فدایی. این گروهها تحت یک نظم سازماندهی شده هستند و کارشان هدفمند هست حتا اگر سالها دور از سازمان شان باشند میدانند چه سخنی به ضرر گروه اش هست و آن سخن از دهانش بیرون نمیاد. اما فلان آدم عادی که حتا دو خط روزنامه نخوانده و فقط بیاد دوران خوش زمان شاه سلطنت طلب شده چه میفهمه اعتراض به جراحی پروستات شاهرودی چه صدمه ای به ایده سلطنت طلبی خودش میزنه؟ لذا من انتظار ندارم که جمهوریخواهان دستکم روزنامه خوان شناخت شان از مشروطه خواهی اعمال اینها باشد. یا حرفهای این سلطنت طلبان در مورد بی بی سی و کارکنان آن را اصلا جدی بگیرند.
در مورد سخنان شاهزاده رضاپهلوی و این که در رسانه های غرب مانند بی بی سی اصلاح طلبان سابق جای گرفته و سعی در توجیه جمهوری اسلامی دارند و انتظار ایشان که این رسانه ها باید صدای گروههای مخالف جمهوری اسلامی باشند را منطقی نمیدانم. من برنامه های این رسانه ها را دنبال میکنم برداشتم این نبوده که تبلیغ رژیم را میکنند یا آنرا توجیح میکنند. اما شاهزاده میتوانست این توقع مشروع را داشته باشد که غرب نیروهای دمکراتیک مخالف جمهوری اسلامی را حمایت کند تا آنها بتوانند از طریق ماهواره ها و امکانات رسانه ای به مردم ایران دسترسی داشته باشند.