Skip to main content

در دوران دبیرستان و درس شیمی

در دوران دبیرستان و درس شیمی
Anonymous
عنوان مقاله:
ساکنان قدیمی این خانه نه تغیر نسل می بینند و نه تغیر زمان!

در دوران دبیرستان و درس شیمی با دو کلمه "تجزیه" و "ترکیب" آشنا شده و جوکی ساخته بودند که لابد همگی میدانند که "تجزیه ات بد نیست ولی مرده شور ترکیبت را ببرد". همه ما دوران مشروطه و اکثرا خانه های تیمی را ندیده ایم ولی دوران پیش و پس از انقلاب ۵۷ را به خاطر می آوریم و از آنچه دیده و شنیده ایم چنان بر می آید که "تجزیه" ما که چه نمی خواهیم بد نیست ولی "ترکیب" ما که چه میخواهیم چنگی به دل نمیزند. گرچه همگی در گفتار خواهان ترکیب یم ولی در عمل هر کس ساز خود میزند و میخواهد "آقای خود" باشد. نمیدانم ای کیفییت ذاتی ست و یا اکتسابی و هرچه هست ظاهرا "ما اینیم".

در باره کامنت جناب کرمی که بنا بر گرد و خاک کردن اخیر وزیر خارجه و جان بولتن مشاور جنگ افروز آمریکائی, آمریکا و متحدین آن در صدد حمله به ایران می باشند - گرچه چنین احتمال ضعیفی وجود دارد - ولی

به احتمال بسیار قوی این خیمه شب بازی ها چیزی جز بازار گرمی برای فروش بیشتر اسلحه در ناحیه و دنیا نیست. فروش اسلحه یکی از پر درآمد ترین صنایع به خصوص برای آمریکا و اسرائیل است. پس از شکست امریکا و متحدین آن در سوریه, بعید است که آنها این تجربه را تکرار کنند. مقاله زیر از یک نشریه اسرائیلی است.

https://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-5174345,00.html