Skip to main content

Margaret Wolfe Hungerford

Margaret Wolfe Hungerford
Anonymous
عنوان مقاله:
"Beauty is in the eye of the beholder"

Margaret Wolfe Hungerford رمان نویس ایرلندی در یکی از رمان های خود جمله ای دارد که ضرب المثل شده و آن اینست که "Beauty is in the eye of the beholder" که تقریبا به معنی "چشم ناظر, معیار زیبائی است". دین و مذهب در زمان های مختلف و در مکان های مختلف و در چشم افراد مختلف معانی مختلفی داشته است. در دوران کنونی یعنی بعد ازجنگ بین الملل دوم و به ویژه در ۳۰ سال اخیر که خاور میانه اسلامی توسط غرب مسیحی شخم زده شده و مسلمانان یا به صورت "تروریست" و یا به صورت فراری و پناهنده به "غرب" رو آورده اند, اسلام به نظر آنها به ویژه در دوران ترامپ و سران بعضی کشور های اروپائی چیز منفوری شده است. بنا بر این, دیدگاه سرکار ژاله خانم که در دانمارک پرورش یافته اند انعکاس چنین کیفیتی ست.
در مقابل حدود پنجاه سال پیش و در سرزمینی دور و در چشم یک سیاه پوست اسلام

نظرا و عملا معنی دیگری داشت.


"Cassius Marcellus Clay Jr در حالی از خدمت در ارتش آمريكا سر باز زد که سه سال پیش از آن عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کرده بود. او علاوه بر مخالفت علنی با جنگ ویتنام، گفت باورهای مذهبی‌اش به او اجازه حضور در ارتش را نمی‌دهد. پلیس آمریکا به همین علت محمد علی را بازداشت کرد و عناوین قهرمانی‌اش هم از او سلب شد. محمد علی که به اتهام «فرار از خدمت» گناهکار شناخته شده بود، چند سالی از رینگ بوکس دور ماند تا این که بالاخره اعتراض او به حکم قاضی، در آغاز دهه ۷۰ میلادی به دادگاه عالی آمریکا ارجاع داده شد و این دادگاه که عالی‌ترین مرجع قضایی در آمریکاست، محکومیت او را لغو کرد. کاخ سفید در سال ۲۰۰۵ بالاترین مدال افتخار را به او اهدا کرد. در این سال دو نشان عالی دولت آمریکا را که به شهروندان غیرنظامی اعطا می‌شود به پاس «خدمات مثال‌زدنی‌اش» به او اهدا کرد". ویکیپدیا.

این هم جملات محمد علی در دفاع از عقیده و عمل خود:
“My conscience won’t let me go shoot my brother, or some darker people, or some poor hungry people in the mud for big powerful America,” he said at the time. “And shoot them for what? They never called me nigger, they never lynched me, they didn’t put no dogs on me, they didn’t rob me of my nationality, rape and kill my mother and father. … Shoot them for what? How can I shoot them poor people? Just take me to jail.”".

این هم ویدئو این جملات https://www.youtube.com/watch?v=HeFMyrWlZ68