Skip to main content

سلام رفیق گرانقدرم سعیدرضا؛

سلام رفیق گرانقدرم سعیدرضا؛
بهنام چنگائی
عنوان مقاله:
شب و خفاشانِ دین سوار

سلام رفیق گرانقدرم سعیدرضا؛
بله چنان بود و شد و بر جان و روان همگان زهر مار کشنده ی رهبرش رفت که شما نوشته اید!

دریغا که انقلاب بهمن ملاخور شد و درهم ریخت. زیرا از یکسو خیزش همگانی، سراسری و برپائی اعتضاب ها و همزمان قدرت مردمی و تصرف خیابان ها و ایستادن در برابر دستگاه فردی و ستم شاهی، و بدورریختن بساط آن و ناگزیری گریختن شاه، و از دیگرسو، ورود جهشی خمینی بسان فرود بهمن، چنان شتابناک سرازیر بود و شد که غافلگیری در مصیبت آن یک امر جبری و ناخودآگاه به فرجام آتی اش شد. فاجعه ای که بتدریج قریب به اتفاق شهروندان مان بلاها، آسیب ها و آزارهای روزمره ی آنرا با پوست دریده و استخوان های شکسته تجربه ی تلخ کردند.
و شگفتا دانش میانگین تاریخی روشنفکران و توده ها اندک، آگاهی اجتماعی سرکوبشده توسط ساواک شاه همچون فلج پی یاری بود، و خرد طبقاتی نوپا و خطای جمعی بدلیل فضای انقلابی در آن دوران شکننده

شد و سپس انقلاب مردم آغوش به سوی سران مذهب گشود و همان مذهب باوری، توانائی اش جز همان عرضه ی اعتماد بی دلیل و ساده دلانه بیش نبود. زنجیز بندگی ایکه توده ها اراده و اداره ی خویش را ندانسته بدست دشمن زندگی و هستی اش به خمینی دروغگو سپرد؛ زیرا توان و استعداد جمعی نیاموخته بود و شناختی هم نداشت تا از دستآورد انقلاب خود نگهداری کند و سرآخر بسیار زود همان شد که نمی بایست می شد. انقلاب مردم توسط ملاها و مکلاها شکست خورده بود.

در مورد طیفی از چپ که نوشته اید درست است و بویژه " اکثریت ـ توده ای " آنها فریب دعاوی پوچ خمینی را خورده و دست تبهکاران آخوندی را باز باز گذاشته و ای بسا بخشی هم در آوردن هیزم خشک برای جهنم خمینی، ولایتمداری مطلق او را یاری دادند.
و بخش بی شرمی از آنها که من ترجیح می دهم امروز آنان را خائن به کارگران و زحمتکشان بنامم؛ آنها همچنان از عملکرد گذشته ی خود دفاع و پشتیبانی کرده و می کنند و هنوز باور به اصلاح دولت دینی دارند و معتقد به دمکراسی اسلامی هستند و دلیل اش هم این است که آنها همچنان زیر بیرق رفرمیست ها در این چهل خون و خیانت به مردم سینه می زنند و این براستی چندش برانگیز و در دل تاریخ فراموش ناشدنی هست.

و اما شعر شما را خواندم. بسیار دلنشین بود و البته به فراخور چند و چون روزگاران گذشته و اینک ما ماهرانه سروده شده است. دست مریزاد و باسپاس از پانویس باارزش تان!