Skip to main content

دوست گرامی، لطفا نظرتان را

دوست گرامی، لطفا نظرتان را
محسن کردی

دوست گرامی، لطفا نظرتان را زیر مقاله بدهید نه در صفحه شما. بعد هم نوشته تان انسجام ندارد من متوجه منظور شما نشدم. ولی چند کلمه شاید دستگیرم شده باشد. هدف آمدن به این صفحه تبادل نظر است. شما چرا ناراحت هستید که من نظر میدهم؟ حالا من از شاهزاده دفاع نکنم که شما به من متلک نگید که رقاصه های منوتو فلان؟ کجا همچی درس سیاست خوانده اید؟
آدمهای فقیر و بدبخت امروز در خیابانهای ایران فریاد رضاشاه روحت شاد و رضارضارضاشاه سر میدهند و شعار مینویسند. ولو انگشت شمار هم باشند. اما در اینترنت چی؟ واقعا هزاران طرفدار رضاپهلوی را نمی بینید یا اینها همه سلطنت طلبهای بی درد و یا قشر نا آگاه هستند؟ قشر آگاه فقط باید آنهایی باشند که با پهلویها مخالف و یا مجاهد و یا توده ای باشند؟ از کجا این منطق آورده اید!؟
اول اینکه تفکر مشخص را نمایندگان مردم در مجلس موسسان و ادامه...

مجلس شورای ملی باید تعیین کنند نه رضاپهلوی. بعد هم تفکر مشخص برنامه حزبی است مثل کشورهای غربی. نیروهای مشروطه خواه مثلا حزب مشروطه ایران برنامه لیبرال دمکرات خودش را برای ایران پس از سرنگونی آخوندها ارائه داده که در کنار سایر احزاب و نیروها در مجلس شورای ملی فعالیت داشته باشد. در گوگل حزب مشروطه ایران لیبرال دمکرات را جستجو کنید. من منظور شما از پلاتفرم و برنامه مشخص را میدانم. اما حزب مشروطه ایران مثل مجاهد یا چریک فدایی توتالیتر نیست و بدنبال برنامه مشخصی برای بدست گرفتن قدرت و بیرون راندن بقیه و اعمال برنامه مورد نظر خود بر کشور نیست. سایر نیروها برنامه ای برای همکاری با سایرین در مجلس شورای ملی ندارند و اصلا در این مورد سکوت کرده اند. شما خود در پاسخ من که نوشته بودم مجاهدین یا فداییان انقلاب را میدزدیدند تایید کردید که «البته چنین است»یعنی تایید کردید که اینها توتالیتر هستند. ما توتالیتر نیستیم. اگر نیرویی هست که باید ازش ترسید خودتان هستید.

و آخر این که بله..ایران یک کشور مسلمان شیعه بود و پادشاه باید سوگند میخورد که در حفظ و اشاعه مذب شیعه کوشا باشد. درس دینی را آقای بازرگان شما در دولت دکتر مصدق شما در دروس دبیرستانها گنجاند. فرح پهلوی ناچار بود ب برنامه های فرهنگی را با کمک باهنر و مطهری که درس خوانده بودند اجرا کند تا والدین شما را تا حد ممکن راضی نگهدارد و بتدریج دین را از جامعه جدا کند. فرح پهلوی ناچار بود برای راضی نگهداشتن ملت دین زده لچگ به سر کند و به زیارت امامرضا برود چون زورش نمیرسید مثل رضاشاه با پس گردنی لباسهای فلک زده ملت را از تن شان بکند و لباس آدمیزاد تن شان کند. یک نگاه به عکسهای مردمان کوچه و بازار زمان قاجار و اوایل رضاشاه بیاندازید تا بفهمید که تا چه حد لباسها فلک زده بود. وقتی شما لباس درست به تن داشته باشید رفتار تان هم تا حد زیادی مطابق همان لباس تغییر میکند.
اما شما از همکاری فرح و مطهری و باهنر ایراد نگیرید. بازهم یک سوزن به خودتان بزنید. رجوی و سایر رهبران انقلابیون بودند که نزد امام رفتند و دوزانوی ادب بر زمین نهادند. شماها عکس امام تان را در ماه دیدید و انقلاب و اعتصاب کردید و با آخوندبرای گند زدن به سرنوشت تان همکار شدید. شما یا نباید انقلاب میکردید یا مسئولیت و پیامدهای انرا بعهده میگرفتید. امروز رژیم اسلامی بر سر کار است. ما مسئولیم که این رژیم را طوری بیافکنیم که از قبل بدتر نشود و اگر شد ما مسئولیم نه خامنه ای. کسی از ما نخواسته خامنه ای را به زیر بکشیم اما وقتی کشیدیم باید رژیم مناسبی بجایش بگذاریم و اگر نگذاشتیم و بدتر شد باید در محکمه تاریخ پاسخگو باشیم.
صادقانه با خود بیاندیشید. اگر به 40 سال قبل بر میگشتید انقلاب میکردید؟ نه نمیکردید! همین دال بر اشتباه بودن انقلاب و این است که شما کردید نه شاه.