Skip to main content

جناب لاچین، من قصد وارد شدن

جناب لاچین، من قصد وارد شدن
آشچی
عنوان مقاله:
اگر اعتقادی به استقلال گفتمانها دارید بدانید که؛ گفتمان من استقلال است

جناب لاچین، من قصد وارد شدن به پلمیک با شما یا دیگر کسانی که از تز استقلال دفاع می کنند را ندارم. به این دلیل که کار بیهوده ایست. سطحی بودن اندیشه امثال شما از همین کامنتی که نوشته اید هویداست. نوشته اید که بیش 30 میلیون تورک آگاه خواستار استقلال هستند. از کجا چنین آماری را آورده اید؟ این «بیش» دقیقا چند نفر است؟ 1 ملیون؟ دو میلیون؟ 10 میلیون؟ چند نفر؟ کدام سرشماری نشان می دهد بیش از 30 میلیون در ایران خود را تورک استقلال طلب تعریف می کنند؟ آمار بعد از میل نمودن کباب شیشلیک با دوغ با استناد به بخارات معده مبارکه لابد!
چطور رفراندوم مورد نظر جنابعالی را در ایران با نظارت سازمانهای بین المللی برگزار کنیم؟ در کجاها برگزار کنیم؟ شرایط عینی اش وجود دارد؟

سازمانهای بین المللی را چطور مجاب بکنیم که بیایند نظارت بکنند؟ مثلا روسیه نظرش در این مورد چه خواهد بود؟ ترکیه نظرش چه خواهد بود؟ چیزی به نام قدرتهای جهانی و منطقه ای در ارزیابیهای شما وجود دارد؟ بارزانی بعد از 25 سال حمایت مستقیم و همه جانبه و دهه ها حمایت پنهان غرب و آمریکا و اسرائیل توانست سازمانهای بین المللی را مجاب بکند که ما مجاب بکنیم؟ مرجع معتبر حدود آذربایجان را از کدام یکی از آن بیش از 30 میلیون تورک آگاه بپرسیم که هر یکی بهتر دیگری بداند؟ از سایتهای استقلال طلبی بپرسیم خوب است؟ که هر کدام یک نقشه گل و گشاد را با آبرنگ رنگ آمیزی می کنند؟
آخر خودتان بنشینید و کلاهتان را جلویتان گذاشته و قضاوت بکنید. کجای این حرفها را جدی بگیرم من؟ جنابعالی بروید به همان استادیومها. اگر از شعارهای «هاردا گؤردون فارس - توت گ...نه باس!» چیزی در بیاید، که حق با شماست و آذربایجان مستقل می شود. چیزی که در آن استادیومها وجود ندارد اندیشه است. 30 میلیون تورک استقلال طلب آخر باید یک حرکت جدی سیاسی فراتر از شعار داخل استادیوم از خودشان نشان بدهند یا نه؟ کجاست آن اعتصابات، شبنامه ها، تظاهرات، نشریات، مجلات، احزاب و غیره؟ چرا 1% آنچه در مناطق دیگر شاهدیم را در آذربایجان نمی بینیم؟ برای اینکه اساسا چنین چیزی وجود ندارد. صرفا گروههای حاشیه ای و مارجینال وجود دارند که هر روز هم بیشتر به حاشیه رانده می شوند چون راه حلی برای درمان دردهای مردم ارائه نمی کنند. نمونه اش همان تک تلویزیون مبلغ اندیشه استقلال طلبی. شما فکر می کنید ضریب نفوذش بین مردم آذربایجان چقدر است؟ به نظرتان بیننده اش در طی این مدت کمتر شده یا بیشتر؟
هر جا سخنی از حرکات هماهنگ با مردم دیگر مناطق ایران است، این گروهها صدایشان یک مرتبه بلند می شود و هوار و داد و فریاد که اینها مشکل فارسهاست و ما را با فارسها کاری نیست و باید خفه قان بگیریم. یعنی گرانی، تورم، بیکاری، بدبختی، مشکلات معیشتی و ... فقط مال فارسهاست. مبادا ما قاطی بشویم! چون ستارخان فلان و بهمان شد! یک خرده مشکوک نیست؟
احزاب و گروههای با سابقه کرد با یک اعلامیه کل کردستان را به اعتصاب می کشند و تازه به اندازه شماها گنده گویی نمی کنند و برخی از آنها خیلی با احتیاط حرف از استقلال می زنند. شماها غوره نشده و قدم از قدم برنداشته، مویز شده اید و خودتان را وکیل و وصی آذربایجان می دانید!
چه کسی به امثال شما اجازه داده که نماینده فرهنگ و تمدن آذربایجان باشید؟ این جسارت را از کجا آورده اید که هر کس از شما نیست را نادان به فرهنگ آذربایجان معرفی بکنید؟ چرا فکر می کنید دیگران درد تبعیض فرهنگی، تبعیض اقتصادی، عشق به وطن و غیره ندارند و فقط شما دارید؟ واقعا این طور فکر می کنید یا این طور فکر کردن به کارتان می آید؟ البته تقصیر شماها نیست. ذات گفتمان پوپولیستی ناسیونالیستی در همه دنیا همین است. خودش را نماینده و وکیل و وصی ملت معرفی می کند و مابقی را هم خائن و سر سپرده و امثالهم.