Skip to main content

خوب جناب ع.ب.تورک اوغلی، دلیل

خوب جناب ع.ب.تورک اوغلی، دلیل
آشچی

خوب جناب ع.ب.تورک اوغلی، دلیل اینکه تمایلی به پولمیک با امثال شما ندارم، همین است. مثل آخوندها یک توبره اتهام و برچسب در کیسه دارید که هر کس دهانش را باز بکند، به او بچسبانید. فرقش فقط این است که توبره آخوند را با اتهاماتی مثل ضد انقلاب و ضد ولایت فقیه و باغی و غیره پر کرده اند و توبره شما را با پان فارس و پان ایرانیست و مانقورد و امثالهم. ذهنیتتان، عقب ماندگیتان، حتی زمینه اجتماعیتان عین هم است و اگر از من بپرسید، تشابهاتتان هزار بار بیش از افتراقتان است. درست مثل آخوندهای خرافاتی به ادبیات تخیلی و عوام فریب تمایل دارید. آخوند می گوید شاید این جمعه بیاید، شاید! شما می گویید شاید این جمعه آذربایجان به حرکت در بیاید، شاید! ولی نه کسی قرار است بیاید، نه آذربایجان قرار است در جهت شعارهای استقلال خواهی حرکتی بکند. چرا؟

چون آن کسی که آخوند عوام فریب به او استناد می کند، صدها سال پیش توی چاه مرده و خاک شده. اصلا کسی وجود ندارد که بخواهد بیاید یا نیاد. اگر قرار بود بیاید، خیلی وقت پیش آمده بود! ولی آخوند این را نمی گوید. می گوید باید شرایط ظهور فراهم شود!
در آذربایجان هم پتانسیلی برای اعتراضات استقلال طلبانه وجود ندارد. اصلا پتانسیل جدی برای هیچ نوع اعتراضی وجود ندارد. آن پتانسیل، زمان جنبش مشروطه بود که آذربایجان قطب اقتصادی ایران بود. تبریز دومین شهر و یا حتی از جهاتی شهر اول ایران بود. صنایع، تجارت، کنسولگریها و غیره و غیره در تبریز بود. بازار تبریز نقش تعیین کننده داشت. امروز تبریز یک شهر حداکثر درجه 3 در ایران است. به همین دلیل حرکتی هم از این شهر سر نمی زند و در آینده نیز خبر جدی نخواهد شد. شاید اگر موج اعتراضات سراسری ایران را فرا بگیرد، در مقاطعی تبریز و آذربایجان هم به این موج بپیوندند. ولی پیوستن و یا نپیوستن آذربایجان تعیین کننده نخواهد بود. شاید اعتراضات در بندرعباس خیلی مهمتر باشند تا در تبریز. همچنانکه کل کردستان اگر در اعتصاب باشد، اهمیت استراتژیک ندارد. مگر کدام صنایع، کدام منبع درآمد رژیم در کردستان است؟ اینها حقایق تلخی هستند ولی حقیقت دارند متاسفانه. بالاخره یکی باید بگوید که لباسی تن شاه نیست.
شما که می گویید من وحشت سر تا پایم را گرفته، لطف بکنید من را بیشتر به وحشت بیاندازید. آقاجان، حداقل در دانشگاه تبریز یک حرکت جدی ترتیب دهید. نمی توانید! چون چنین نیرویی وجود خارجی ندارد. فقط احساسات خام رومانتیک وجود دارد. شما اصلا متوجه هستید بیش از 30 میلیون جمعیت مورد ادعای جناب لاچین و معتقد و مؤمن به یک ایدوئولوژی یا هدف یعنی چه؟ یعنی برابر با کل جمعیت ایران در زمان انقلاب 57! اگر چنین نیرو و پتانسیلی وجود داشت، کل دنیا نمی توانست جلودارش باشد. اما دریغ از یک شبنامه! دریغ از یک اعتصاب! دریغ از یک حرکت جزئی. بله، جواب شما را از همین حالا می توانم حدس بزنم: شرایط ظهور فراهم نیست. من هم می گویم خوش به حالتان! خدا یک کم از این عقل شما را به من بدهد تا شبها راحت بخوابم.
به هر حال، قصد اقناع شما را ندارم. از نظر شما من آدم حیله گری هستم که قصد دارم با یک اسم مستعار و کامنتهای سالی و ماهی یک بار سر ملت تورک شیره بمالم و حرکت فلان و بهمان تورکان را خدشه دار کنم. این است که این کامنت آخر من در این مورد است. شب خوش. آسوده بخوابید.