Skip to main content

جناب جمال. حیف مثل سازاخ و

جناب جمال. حیف مثل سازاخ و
محسن کردی

جناب جمال. حیف مثل سازاخ و لاچین و سایر اهل تجزیه بلد نیستی مودبانی بنویسی. استفاده از نام مستعار دلیلی برای مستهجن نوشتن نیست. برای همین با لحن مستهجن خودت مثل اون دو پاسخ ات رو میدم. شماها لایق بحث مودبانه و منطقی و بی تشنج نیستید. ماهیت تون اینه. بله حق با شماست ارتش ما در جنگ جهانی اول و دوم و در انقلاب شورت و سوتین خودشو با شلوار کردی عوض کرد و جیم شد اما دیدی که چند ماه بعد چگونه چارچوب و تمامیت ارضی ایران را در چهارگوشه کشور حفظ کرد و حساب تجزیه طلبان رو در کردستان و آذربایجان و ترکمن صحرا رسید؟ کاش یک جو غیرت و وطنپرستی این سربازان در وجود شما بود. حاضرم زیر عبای آخوند با همه نفرتی که از اون دارم برای حفظ ایران بجنگم ولی ایران تجزیه نشه . این کار 4 سال در جنگ ایران و عراق انجام دادم و بازهم حاضرم انجام بدم روشن شد؟ من آخوند حرامزاده را به تو تجزیه طلب ترجیح میدم. ادامه...

بله .. حق باشماست. چه نیم پهلوی شاه بشه چه نشه.. ارتش و سپاه با اصلاحاتی تبدیل به ارتش یگانه و جدید ایران خواهند شد. حتا وزارت اطلاعات نیز با اصلاحاتی در اختیار رژیم جدید قرار خواهند گرفت. این وزارت اطلاعات یا سپاه نیستند که جنایتکارند. اینها اسلحه هستند. وقتی جنایتی رخ میده دادگاه اسلحه رو محاکمه نمیکنه بلکه جنایتکار رو محاکمه میکنه که در این مورد آخوندهای حاکم هستند که باید محاکمه شوند. در وزارت اطلاعات هم شکنجه گران حتما باید محاکمه شوند حتا اگر با عفو عمومی بخشیده شوند. آنها مجبور نبودند این شغل را انتخاب کنند. یا حتا اگر در آغاز کار جمهوری اسلامی از سر نا آگاهی به شکنجه گری دست زدند، دیگر پس از ده سال باید آن شور انقلابی که عقل شان را زدوده بود برطرف میشد اما آنها چهل دهه ادامه دادند. لذا این مورد دیگر اینها هم اسلحه بودند و هم شریک جرم. اما کل وزارت اطلاعات یک سیستم بسیار قدرتمند است که چند دهه صرف تکامل یافتن آن شده و برای حفظ امنیت کشور الزامی است. اولین وظیفه اش هم رسوخ در گروههای تجزیه طلب است. این را گفتم که فردا نگید با ما یه جا مینوشتی چرا حق همنویسی بجای نیاوردی و هشدار ندادی. خب مساله ارتش و سپاه و وزارت اطلاعات که حل شد (چه بیکارهایی هستیم ما هرکدام از پشت میز قهوه مونو میخوریم و روی کلید لپتاپ باهم دعوا میکنیم و در خیال مان سرنوشت کشور رو تعیین میکنیم. خب... تفنن هست کل زدن با شماها خخخخخ).
بنظر من سرنوشت ایران آیند دست آمال های من و شما نیست. زمانه معلوم نیست چه نقشی را برای ایران آینده زده. اما این را میدانم که سیستم اداره کشور چیزی نظیر آمریکا خواهد شد. استانهای ایران فرمانداران خود را انتخاب خواهند کرد و دولت مرکزی نقشی در آن نخواهد داشت. دو مجلس سنا و شورای ملی نیازهای استانهای کشور را بررسی کرده و بنا بر نیازهای استانها بودجه ای تعیین خواهند کرد و این به معنای پایان تهران بعنوان استانی که بیشترین بودجه را می بلعید. بیشترین بودجه در درجه اول به استانهای محروم کشور از قبیل سیستان و بلوچستان و کردستان و استانهای حاشیه خلیج فارس و کرمان خواهد رسید. من در تهران کپر نشینان را دیده ام و در جنوب ایران هنگامی که در پایگاه پنجم شکاری نیروی هوایی بودم کپرنشینان جنوب را دیده ام که پول نفت زیر پایشان جای دیگری خرج میشد و اینها در چه فقری زندگی میکردند. به اینها باید پایان داد. سلطنت طلب بودن ما سلطنت طلبان به معنی عدم درک نیازهای مناطق محروم کشور نیست. اما جدایی این مناطق را نمیپذیریم. ارث پدری مان است که به آن خوب رسیدگی نشده. اگر دولت محمدرضاشاه پاینده میبود امروز آن مناطق نیز آباد شده بود. مگر کشوری که به پهلوی ها رسید چقدر ثروت و استعداد داشت که انتظار دارید شاه کشور را مثل اروپا میکرد؟ اروپا شدن مردمان باسواد اروپایی و ثروت قرنها را میخواست که ایران نداشت! تازه سال 1350 عقاب اوپک، پادشاه قدرت مند ایران توانست با فشار آوردن بر عربها قیمت نفت را به دو دلار و اندی برساند یعنی بشکه ای دوازده تومن! جلوی سگ مینداختی قهر میکرد! بعد مخالفان شاه یک مشت حرف مفت زن میگفتند چرا کشور فقیر است. انگار کشور ما یک پا ژاپن و نروژ ثروتمند بوده شاه اومده فقیرش کرده! آقا این کشور فقیر و فلک زده بوده رسیده دست پهلوی ها و اینها با نفت بشکه ای 20 سنت و 40 سنت دستی به سر و گوشش کشیدند که هنوز که هنوزه مردم میگن نور به قبرش بباره. روتونو کم کنید دیگه! یک جو شرف، یک جو اندیشه! آنچه مسلم است این است که چنانچه بخشهایی از کشور جدا شود تازه میافتد بدست شماها که چندین گروه هستید و بجان هم خواهید افتاد و انتحاری به جان مردم کوچه بازار خواهید فرستاد.