Skip to main content

متاسفانه این گونه برخورد یک

متاسفانه این گونه برخورد یک
محسن کردی

متاسفانه این گونه برخورد یک جانبه و غیر منصفانه و سیاه نمایی های تلاشهای شاه برای پیشبرد کشور پس از 28 مرداد توسط جبهه ملی و حزب توده شروع شد. اگرچه بخش بزرگی از نیروهای سیاسی پس از چند دهه از عمر جمهوری اسلامی و نیز سقوط اتحاد شوروی بر آورد تازه ای از شرایط تازه کردند و گذشته خود را هم به نقد کشیدند و منصفانه تر به محمدرضاشاه نگریستند، اما انگشت شماری هم هستند که کینه شتری دارند و متاسفانه علیرغم دانش سیاسی .. این کینه شتری نمیگذارد نگاه درستی به محمدرضاشاه داشته باشند. بهرام مشیری یکی از آنهاست. من هم مانند شما انتقادات مستدل بهرام مشیری را در نقدر اسلام و جمهوری اسلامی شاهد هستم اما متاسفانه برخورد او با پهلوی ها را عاری از انصاف و عدل می بینم. شما اگر در یوتوب نظر او را در مورد خودکشی علیرضا پهلوی گوش کنید واقعا از این همه بی انصافی و غرض ورزی حیرت میکنید.
بهرام مشیری از رو

بهرام مشیری از روی کتاب و استدلال اسلام را نقد میکند اما در مورد خودکشی علیرضا پهلوی بدون دسترسی به مدرک یا نامه ای که از علیرضا به جا مانده باشد خیلی راحت خودکشی او را به دلیل آن میداندن که بقیه خانواده او را در بازیهای سیاسی دخالت نمیدادند چون جذابیت بیشتری از رضاپهلوی داشت و او ناراحت بود و خودش را کشت! آخه مرد ناحسابی.. تو از کجا با این اطمینان چنین سخن مزخرفی بر زبان میرانی؟ مگه میشه در غرب کسی بخواهد وارد سیاست شود و برادرش بتواند جلوی او را بگیرد؟ یعنی هیچ دلیل دیگری برای خودکشی علیرضا وجود نداره که تو همین یکی رو علم میکنی؟ شکست عشقی، احساس بی علاقگی به دنیا و خلاصه هزاران دلیل که سالانه صدها هزار نفر خود را می کشند علیرضا هم یکیش! خواهرش هم خودش را کشت و به گفته روانپزشکان چنانچه یکی از اعضای خانواده خودکشی کند احتمال خودکشی در میان بقیه شدت خواهد یافت. حال برفرض که علیرضا به میدان می آمد تصور میکنید که همین مشیری زیر علم او سینه میزد؟ یا او را هم مثل همین رضاپهلوی سکه یک پول میکرد که تو را به سیاست چه کار؟
آدم کینه ورز بدنبال منطق در سخنانش نیست. همین رضاپهلوی اگر به سیاست نمی پرداخت و دنبال زندگی و خوشگذرانی و قایق سواری و ماهیگیری میرفت همین بهرام مشیری میگفت: آقا ناسلامتی تو پسر شاه بودی، می بینی که نور به قبرش بباره و رضاشاه روحت شاد شعار مردم شده یک مقدار غیرت از خودت نشون بده بیا وسط میدان! و بعد هم که رضاپهلوی میامد مطمئنم بازهم مشیری به او بند میکرد. در این مورد مشیری کینه شتری داره و نگاهش منطقی نیست.