Skip to main content

سالام دوسلار

سالام دوسلار
lachin
عنوان مقاله:
تراکتورسازی خاری بر چشمان استعمارگران و نژادپرستان

سالام دوسلار...
آقای آشچی...
نوشته بودید که (( به هر حال من حرفهایم را زدم )) ..متاسفانه ما در یک جامعه استبدای خیلی حرف برای گفتن داریم.. دوستانی که با من تا اندازه ای آشنائی دارند میدانند که من تقریبآ از بیست سالی که در انگلستان زندگی کردم , 17 سالش را در ایالت 95% خود مختار اسکاتلند گذراندم. ایالتی که مردمانشان با فرهنگ بومی, سرود ملی مخصوص , پرچم مخصوص , اسکناس اسکاتلندی و بانک های خود اسکاتلند , پارلمان خود مختاری , قوانین ملک و مالکیّت و ازدواج و طلاق ایالت اسکاتلندی , کلیسای اسکاتلندی ( ملکه انگلستان رهبر کلیساهای انگلستان است نه اسکاتلند ) و بالاتر از همه حزب ملی استقلال طلب با چندین عضو پارلمان در وست مینیستر لندن و خلاصه با تمام آزادی زیر یک دموکراسی اروپائی را دارا می باشد. در این ایالت 5 میلیونی که در بازی های اروپائی و جهانی به عنوان یک کشور مستقل رقابت میکند , دو تیم

فوتبال پر آوازه ای است بنام های (( سلتیک...که اکثرآ کاتولیک هستند )) و « رنجر..... که اکثرآ پروتستان »...این دو تیم نه تنها نماینده یک باشگاه ورزشی هستند بلکه نماینده یک حرکت و جنبش مردمی را هم به دنبال میکشند , مخصوصآ تیم « سلتیک » که تقریبآ با مردم عادی و کارگری اسکاتلند و ایرلند یک رابطه عاطفی دارد. در هر بازی این دو تیم شما طرفداران سلتیک را مشاهده خواهید کرد که پرچم (( ایرلند )) را تکان خواهند داد. این یک نشان از طرف داری اسکاتلندی های کاتولیک برای استقلال ایرلند جنوبی می باشد
https://www.youtube.com/watch?v=yo5_q1ostGo
https://www.youtube.com/watch?v=Pm2dG6NOV4Q
در صورتی که باشگاه و فوتبال رنجر در میان مردمان عادی , زیاد از محبوبیّت برخوردار نیست به آن جهت که این تیم فوتبال نماینده گی (( محافظه کاران )) و وابستگان به انگلستان را به خود یدک میکشد. در اسپانیا تیم بارسلونا, در اسکاتلند تیم سلتیک و در آزربایجان تیم تیراختور و حتم دارم تیم های معدودی در کشور های دیگر هم از پدیده ( حرکت مردمی ) را به دنبال میکشند. البته در اسکاتلند این حرکت ها مردمی تنها به تیم فوتبال شامل نمی شود. تیم های « راگبی » و حتی بازی (( اسنوکر...یک بازی کن )) را هم شامل میشود.
اگر شما می بینید که طرفداران تیم تیراختور در یک بازی شروع به استفاده از کلمه (( بی شرف... بی شرف )) میکنند, شما زیرکارانه روی دیگر سکه را توصیف نمی کنید. طرفداران تیراختور موقعی از این کلمه استفاده میکنند که یکی و یا چند ماموران حفاظت , بنر های که روی آن مثلآ نوشته شده است (( آنا دیلینده مدرسه, اولمالیدی هرکسه )) را یا پاره میکنند و یا کسانی که این بنر ها را نشان میدهند, آنها را بازداشت و از استادیوم خارج میکنند و یا هردو.
و اما چرا تورک ها از کلمات زشت بر علیه فارس ها که شما اشاره کردید استفاده میکنند. هرچند که من از این شعار های زشت رانشنیده ام ولی این شک و تردید را میدهم که شما حقیقت را بیان میکنید..
آقای اشچی...اگر تورک ها از این کلمات زشت استفاده میکنند درست برمیگردد به عکس العمل توهین رضا شاه کویر و یا کبیر بر علیه تورک ها. همانطوری که میدانید ایشان مجلس شورای ملی را (( طویله )) می نامید. شاید در تاریخ انقلاب مشروطیـت هم خوانده باشید که در محاصره تبریز تقریبآ به مدت یک سال , مردم از گشنگی به خوردن سبزیجات و علف های هرزه روی آورده بودند. موقعی که نماینده گان آزربایجان برای ترمیم و توسعه شهر های آزربایجان از مجلس خواستار بودجه از دولت مرکزی شدند , مجلس با خواسته های آنها موافقت نکرد تا حدی که یکی از نماینده ها پیش رضا شاه رفته و طلب بودجه میکند به این مضمون که ( ما یونجه خوردیم مشروطه گرفتیم ) . رضا شاه در جواب این نماینده پاسخ می دهد که (( این دفعه کـــاه بـــخو ریــد , و شهـــرهایتـــان را درســـت کنیـــد )). این شخص دیکتاتور که تنها ( نور های جهنمی ) در قبرش میبارد , دست آورد های انقلاب باشکوه مشروطه را از بین برد و حزب رستاخیز جایش را گرفت. اگر امروز می بینید که ملت تورک از کلمات زشت استفاده میکند , درست بر میگردد به عکس العمل توهین های شخص اول و یا بهتر گفته شود دزد اول مملکت به تورک ها , تقریبآ در 90 سال پیش.