Skip to main content

جناب،

جناب،
Anonymous
عنوان مقاله:
لاکین یا لاچین و یا لاشین

جناب،
یادتان رفته وقتیکه چندین سطر کلمات عربی که در زبان فارسی بکار گرفته میشوند را پشت سرهم ردیف میکردید و میپرسیدید کدام تلفظ درست است؟
ضالم، زالم، ظالم،
علت، الت، الط، علط،
ولی حالا از ما میخواهید نامی کاملا مغولی را که نمیدانم از کدام واژه نامه پیدا کرده اید و فکر میکنید باخود نامیدن این نام خود را از دیگران برتر و یا مجزا میدانید، درست بنویسیم؟ برای منی که در فرانسه زندگی میکنم حروف ch صدای "شه" میدهد و خه و یا که.
شما چهار پاراگراف را در رایانه خود حفظ کرده اید و برای صدها کاربر و یا مقاله یکی از آنها را زیر کامنت دیگران میگذارید.
شما چیزی نو از خود ندارید و خود را همواره زیر لوای آدرسهای اینترنتی از فرهنگ مغول، پنهان میکنید و فکر میکنید که هر خواننده ایی بیدرنگ میرود واین ماست های ترش را میخورد.
روزی خود را ارتشی سابق با دانشی گسترده از ابزار جنگی و تانکهای

ارتش آریامهری میدانید و روزی دیگر خود را در بیک مان وردی میدانید که قوری چای داغ را برسر دیگر کسی میزنید. روزی خود را ستاره شناس و روز دیگر دامپزشگ. اما بنظر میرسد کسی نیستید جز یک خودستای خورده. انسانی کوتا صفت و عقده ای. فکر میکنید اگر نوشته ای را از جایی همراه با عکسی از عقاب که بقول خودتان همان لاکین و یا لاشین و یا لاچین است، همه چشماها بسوی شما خواهد چرخید و همه همشهری ها و یا هم ولایتی ها به یکدیگر خواهند گفت وای که چه قهرمانی ! نه جانم شما چیزی جدید جز تکرار همان چهار پاراگرف " بازهم تکرار میکنم فارسها گیج هستند. ویا جناب پهلوی شما از عهده مدیریت یک کارگاه لباسشویی برنمیآئید. ویا در دوران مغول اولین رسدخانه در ایران ساخته شد" نمیدانید.