Skip to main content

دوستان گرامی، انسان برای

دوستان گرامی، انسان برای
تبریزی

دوستان گرامی، انسان برای ناسیونالیست های نژادپرست جانور از خود بیگانه ای است که تنها با نژاد و تبار و زبان و رنگ پوست و زادگاه و نیاکان ارزیابی می شود و معنویتی والا به نام عشق میان زن و مرد جائی در میان ناسیونالیست ها ندارد!

در درازنای تاریخ بارها دیده شده است زن و مردی از دو نژاد ناهمسان عاشق هم شده اند اما ناسیونالیست ها با آنها به دشمنی برخاسته اند و آن زن و مرد را اهریمن و جانور و دشمن و بدکاره نامیده و بارانی از دشنام و ناسزا را به آنها بارانده اند و اگر توانسته اند آن زن و مرد را کشته و یا به زنجیر کشیده اند!

درباره عشق میان زن و مردی از دو نژاد ناهمسان و دشمنی ناسیونالیست ها با آنها داستان ها و آهنگ های فراوانی درست شده اند که بخشی از گنجینه هنری انسان ها هستند که یکی از آنها داستانی چینی به نام مار سفید است که داستانی سمبولیک است، مار سفید نماد دختری .....

..... از نژاد دیگر است، (مانند روز روشن است که ناسیونالیست های نژادپرست برای خوار کردن آن دختر و توهین به او نام مار سفید را به رویش گذاشته اند!) دختری جان یک پسر چینی را از مرگ می رهاند و عاشق آن پسر می شود، آن پسر نیز عاشق آن دختر می شود و سرانجام پس از رویدادهای فراوان داستان فرجامی دردناک و اندوهبار پیدا می کند! (مانند داستان اصلی و کرم آذربایجانی ها)

داستان چینی مار سفید چند گونه نوشته شده است و با برداشت های ناهمسان از این داستان تا کنون هزاران آهنگ و آواز و سروده و تئاتر و فیلم در این باره ساخته شده اند، یکی از فیلم هائی که در این باره ساخته شده است "جادوگر و مار سفید" نام دارد که یک فیلم دراماتیک عشقی با پایانی دردناک است.

البته در این فیلم فلسفه بودائی به سختی به گند و لجن کشیده شده است و فلسفه بودائی که بنیانگزار آن فیلسوف و اندیشمند نامدار هندی سیذارتا گوتاما (بودا) بوده است چیزی مانند ایدئولوژی رژیم ولایت فقیه و دشمن، دشمن کردن دیکتاتورهای کله پوک و نفهمی مانند خمینی و خامنه ای و زندانی کردن دگراندیشان و تواب سازی و ..... از آب درآمده است! چنان که در بخشی از این فیلم هنگامی که دختری که با به خطر انداختن جان خودش انسان های فراوانی را که داشتند می مردند نجات داده و تنها گناهش عاشق شدن است پس از نبردهای فراوان شکست خورده و زندانی می شود به جادوگر یا راهب (که فتوکپی شیخ صادق خلخالی است!) می گوید: ..... درو باز کن! بذار بیام بیرون! ..... بذار یه بار دیگه شوژیان (پسری که به او دل باخته است) را ببینم ..... برام مهم نیست که اگه تو منو به خاک تبدیل کنی و تو هوا پخش کنی! ..... عشقی که ما داشتیم واقعی نبود؟ ..... همه اون رحم و مروت و خیرخواهی هاتون الان کجاست؟ ..... ما فقط یک بار دیگه نمیتونیم همدیگه رو ببینیم؟ .....

در این فیلم چهره ای وارونه از فلسفه بودائی به نمایش درآمده است اما فلسفه بودائی با آن چه که در این فیلم نشان داده شده است سرتاپا ناهمسان است و (به لینک زیر نگاه کنید)

http://iranglobal.info/node/53835

شما اگر در موتورهای جستجوی اینترنتی با خط فارسی بنویسید: "جادوگر و مار سفید" دانستنی های بیشتری درباره این فیلم به دست خواهید آورد، البته دوبلاژ و نمایش این فیلم برای ویژگی هائی که دارد در ایران آخوندی ممنوع است! از لینک زیر این فیلم را به زبان انگلیسی و زیرنویس فارسی می توانید دانلود کنید

http://oldrazmi.blogfa.com/post/194

و در لینک زیر نیز این فیلم را به زبان ماندارین می توانید ببینید

https://www.youtube.com/watch?v=LMs0Ga9U4EU