Skip to main content

این جناب اندی، مشتیست از

این جناب اندی، مشتیست از
آشچی
عنوان مقاله:
اندی خواننده ی خاوری!

این جناب اندی، مشتیست از خروار جامعه ایران. کسانی که واقعا پایبند حرفی که می زنند باشند، کسانی که واقعا وجدانشان رو ملاک عمل قرار بدند، کسانی که واقعا آرمان و اعتقادی داشته باشند، در ایران حکم کیمیا رو دارند. به غیر از برخی استثناها، مردم ما عموما همینند. یعنی مردمی فردگرا، عافیت طلب، منفعت طلب، قربون پول و بند کیف، همرنگ جماعت، نوکر قدرت و ... این جناب اندی هم در مراسم یک دزد و شارلاتان مراسم اجرا کرده، هم برای کسی خوانندگی کرده که جزوی از سیستمی بوده که ارمنیها رو در ایران مورد تبعیض و ستم قرار میده. در حالی که خودش در بهترین نقاط دنیا عمری رو در آسودگی گذرونده و یک صدم مشکلات و گرفتاریهای مردم ایران رو نداره. ولی حالا اگه پاش بیفته، در کنسرت بعدی در مورد اینکه چقدر عاشق ایرانه چه چهه هم میزنه و باز همین مردم به ظاهر منتقد خروار خروار پول میدن و در ترکیه و دوبی به کنسرتش میرن.

تازه احساساتی هم میشن و گریه هم میکنن. یعنی این خبر اگه درست باشه، منبعد آلبومهای اندی نباید 100 تا هم فروش بکنه. تو کنسرتهاش نباید 10 نفر هم بیان. ولی همه میدونیم که از این اتفاقات نمیفته که هیچ، یه خرده هم دور و برش شلوغتر میشه. چون پول خوبی به جیب زده و وضعش بهتر شده.
اینه که وقتی از این زاویه نگاه بکنی، اندی هم گناهی نداره بنده خدا. لابد فکر کرده وقتی همه همین جوریند، من چرا گلیم خودم رو از آب بیرون نکشم؟ وقتی همه دارن ظاهرسازی میکنن، من هم مثل همه چوب حراج میزنم به مفاهیمی مثل وطن و عشق و ... من چه کم و کسری دارم مگه؟ من هم مثل خاوری، مردم رو یه مدت تحمیق بکنم، مگه اشکالی داره؟ این مردم که خودشون دوست دارن تحمیق بشن!
حالا یه عده پیدا میشن و میگن که تو کی باشی به مردم شریف و فلان و بهمان ایران توهین بکنی. من نظرم رو گفتم. خودم هم یکی از همین مردم هستم. خودم رو جدا نکردم. به هر کسی هم که پای اعتقاد و حرفش بایسته و به خاطرش هزینه بده احترام میذارم (چون به هر آرمانی اعتقاد داشته باشه، حداقلش اینه که پشت حرفش هست و عمل هم میکنه. نه اینکه فقط لفاظی و وراجی بکنه). مشکل اینه که نمیگم از این افراد وجود ندارن، البته که وجود دارن ولی در مقایسه با عموم جامعه، حکم استثنا رو دارن. با استثتاها هم تا به حال هیچ جامعه ای افلاح نشده متاسفانه.