Skip to main content

آدم نمیدونه این به اصطلاح

آدم نمیدونه این به اصطلاح
آشچی
عنوان مقاله:
دو قطبی جنگ و صلح، شرایط امضای برجام

آدم نمیدونه این به اصطلاح کارشناسان رو جمهوری اسلامی از دکان کدوم عطاری پیدا میکنه؟ اینها کجا درس خوندن و کارشناس شدن؟ (احتمالا حوزه علمیه درس خونده باشند). آقای کارشناس می فرماید که آمریکاییها دو راهی جنگ و صلح رو مطرح می کنند. انگار که آمریکاییها هستند که برای تفریح و سرگرمی پرچم آتش می زنند، وقت و بی وقت مرگ بر این و آن میگن، موشک هوا می کنند و روش شعار محو اسرائیل می نویسند و امثالهم. آقای محترم! کل سیاست داخلی و خارجی شما بر تنش و بحران آفرینی مبتنی است. اگر جمهوری اسلامی تنش آفرینی نکنه، اگه جامعه رو هر لحظه در حالت نیمه جنگی نگه نداره، اگه شرایط عادی بر جامعه حاکم بشه، اگه آزادی تظاهرات و اعتصاب باشه، اگه مطبوعات آزاد باشند، این رژیم یک سال دوام نمیاره. ایران باید همیشه در وضعیت بحرانی باشه تا رهبر نادان صبح تا شب در مورد دشمن مزخرف گویی بکنه.

تا حاج قاسم سلیمانی بشه استراتژیست سیاست منطقه ای ایران، تا پول این مملکت به جای هزینه شدن در راه سازی و کارخانه سازی و مدرسه سازی خرج موشک و ماجراجویی بشه.
[کارشناس مسائل بین‌الملل ...تصریح کرد: کره شمالی فقط متکی به قدرت نظامی و مردمش است ولی با این وجود شاهدیم که با چه زبان و ادبیاتی با ترامپ صحبت می‌کند.]
فقط فرقش اینه که اولا، کره شمالی بمب هیدروژنی داره و اگه مثلا موفق بشه 10 تا از این بمبها رو به سئول، توکیو، هاوایی و چند پایگاه دیگه آمریکایی برسونه، اون وقت تریلیونها دلار دود میشه و میره هوا و هزاران آمریکایی و غیر آمریکایی کشته میشن و اون رئیس جمهور و حزبی که مملکتش رو به چنین مصیبتی گرفتار کرده تا ابد به عنوان یک احمق در تاریخ ثبت خواهد شد. ثانیا، خودت داری میگی که کره شمالی متکی به مردمشه. شما چی؟ چقدر انصافا میتونید به مردم تکیه بکنید؟ ثالثا، آخه کره شمالی هم شد الگو؟ حالا اگه ما کره شمالی بشیم، خیلی هنر کردیم؟
[ ظهره‌وند با اشاره به تنگناهای استراتژیکی برای جنگ علیه ایران افزود: دنیای امروز به حدی در هم تنیده شده که اجازه هیچ گونه درگیری آنهم در حوزه‌ای مثل خلیج فارس که حداقل 20 درصد انرژی جهان از آن می‌گذرد، را نمی‌دهد.]
چرا مثلا؟ جنگ خلیج چی بود پس؟ تازه اون موقع آمریکاییها خیلی وابسته به نفت خاورمیانه بودند. اما الان خودشون صادر کننده هستند. نگران نباش شما، اگه جنگی بشه، کل پایگاههای موشکیتون در عرض یکی دو هفته دود میشه و میره رو هوا و کسی رو نمیتونید دیگه تهدید بکنید.
[وی با بیان اینکه وقتی آمریکایی‌ها هزینه فایده می‌کنند به مخیله‌شان هم نمی‌گنجد که وارد جنگ شوند، تصریح کرد: سفر شبانه پمپئو به عراق به خاطر این بود که نیروهایشان در منطقه سیبل هستند و وحشت از این دارند که چه بلایی سرشان می‌آید. ]
نخیر جناب کارشناس! واسه اینه که اولا اونها حداقلی از احساس مسئولیت رو دارند. به همین خاطر خودشون رو مسئول جان سربازانشون میدونند. اگه هم اون احساس مسئولیت رو نداشته باشند، این نگرانی رو دارند که فردا باید پاسخگوی افکار عمومی و کنگره باشند. مثل شماها نیستند که با نیروهاتون تو سوریه مثل لیوان یک بار مصرف و گوشت دم توپ برخورد می کنید. احتمالا یکی یه دونه کلید از قفل سازی سر محل هم گرفتین و انداختین گردنشون، بعد هم فرستادینشون تا اسرائیل مثل گنجشک شکارشون بکنه.
[وی با تاکید بر اینکه ... گفت:‌ کشور در بهترین موقعیت خود قرار دارد و فرصت خوبی است که یک بار برای همیشه ملت ایران در موضع انقلابی خود بایستد و مسائل داخلی و بیرونی خود را حل کند و آنها از این نگران هستند. ]
آخه آدم چقدر باید ابله باشه که بگه مملکت در بهترین شرایطشه؟ آخه آدم چقدر باید بی وجدان و مزدور و جیره خوار و وقیح باشه؟ مملکتی که از طرفی رشد منفی اقتصادیش رکورد شکسته، از طرفی بیکاری و تورم و فساد و فرار سرمایه های مادی و معنویش، از دید این آقا در بهترین شرایطشه! احتمالا جیب و حساب بانکی حضرت عالی در بهترین شرایطشه ولی شرایط مملکت؟!
[کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان خاطرنشان کرد: امروز روسیه،‌ چین و ایران در حیات خلوت آمریکا شرایطی را به این کشور تحمیل می‌کند و از دست رفتن ونزوئلا کمر آمریکا را خواهد شکست. ]
جناب کارشناس، ساعت خواب! ذاتا ونزوئلا در جبهه چین و روسیه قرار داشت. الان آمریکاییها تلاش میکنن ورق برگرده که حداقل موفق شدند که ونزوئلا رو به آشوب بکشند. دست آمریکاییها نبود که از دست بره!
مذاکره با ترامپ رو هم که رد میکنه حضرت آقا. خوب، شما که بالاخره مذاکره خواهید کرد. ولی کی؟ زمانی که 10 برابر امروز امتیاز بدید و مملکت 100 برابر امروز آسیب ببینه. اون وقت باز جام زهر رو کوفت خواهید کرد اما از گنده گویی دست بر نخواهید داشت.