Skip to main content

جناب جمال میفرمائی، در

جناب جمال میفرمائی، در
Anonymous

جناب جمال میفرمائی، در مطالبتان با هیچ انسانی غرض شخصی نداری، اما با تاسف نوشتەهای جناب قره جه لو را که از روی تحقیقات و اسناد و مدارک مستدل صحبت میکند، غرض ورزی مینامی.
شما در گفتارتان همه گونه انگ، از کلمه فاشیست، پان تورک گرفته تا دروغگو، به نخبه گان و محققان آزربایجان و دنیای تورک مبذول میفرمائی، بدین وسیله اوج وجاحت، بزرگواری و بزرگ منشی خود را نشان میدهی!
رفتار و لحن کلام پر ازعقده و نفرتتان، هر انسان بی طرف و آزاده را بە تفکر وا میدارد. و این سبب میشود که همانان در وهله اول به ماهیت ضد تورکی، خصوصیات فاشیستی و پان کوردی شما پی ببرند. جناب جمال! اگر دقت کنی، آقای قره جه لو با ادله و اسنادی که مثل روز روشن است سخن میگویند. اما بنظر میرسد شما بدون تحقیق و بررسی با دانش اندکتان میخواهید واقعیت امر را انکار کرده وارونه جلوه دهید! آقای جمال شما اگر به تاریخ

مراجعه کنی تمام اسناد و مدارک و تمام دنیا میداند کە دولت عثمانی هیچگاه قصد نداشت با ارامنه مقابله کند. اگر چنین چیزی بود، هدف آزار رساندن به مردم ائرمنی نبود، دولت میخواست جلوی جاسوسی" آسالا" سازمان تروریستی ارمنی را که برای بیگانه گان جاسوسی میکرد، و دست به قتل عام و کشتار مردم بومی منطقه میزد، و کشور را به هرج و مرج میکشید بگیرد.
همانطور که خودتان نیز اذعان کرده ای گروهای مسلح کورد، اوضاع را مساعد دیده به گروهای مسلح " سازمان تروریستی آسالا" که قصد گریز به سوریه و عراق را داشتند، حمله کرده آنان را کشته و آذوقه و وسایل شان را به غنیمت گرفتند. میگوئید؛ " افرادی نیز در مسلح شدن چنین سازمانانی با همکاری بعضی از قبایل کورد نقش داشتند." اگر چنین است این سئوال را باید از اکراد پرسید؛ چرا به چنین کاری دست زدند.
در جای دیگر میگوئی مدارک و آرشیو و فیلمهای این جنایت موجود است. اولا که در آن زمان دست هرکس دوربین فیلمبرداری نبود. اما ارامنه که از طرف انگلیس و فرانسه و.. دول غربی تسلیح میشدند، بالطبع دوربین فیلمبرداری و دستگاه عکاسی نیز داشتند. و هرجا که گروهای مسلح ائرمنی مردم بیگناه تورکیه و آزربایحان را قتل عام میکردند، آنرا فیلمبرداری کرده عکس هم میگرفتند، تا بعد ها جنایات خود را به اسم دولت تورکیه ثبت کنند! چنانکه در کشتار مردم بیدفاع شهرهای آزربایجان بدست افراد مسلح کورد"سیمیتکو" و "جیلولوقها" بیش ازهفتاد هزار نفر از مردم آزربایجان در شهرهای سولدوز، خوی، اورمو، سلماس و مناطق اطراف آن قتل عام شدند. اخیرا گورهای دسته جمعی در اورمو و خوی و مناطق اطراف آن کشف شده اند. چندین کتاب نیز در خصوص جنایت اکراد در آزرباجان منتشر شده است. برای نمونه در اینترنت رجوع کن به جنایات اکراد (کردها) در طول تاریخ: نوشته جسیم برای عبدالمجید، نویسنده عرب است تورکم هم نیست بگوئی تورکها مسائل را جعل کرده اند؟ اما چیزی که در گفتارتان خارج از منطق است این است که شما تعداد جمعیت ارامنه در آن زمان را، یک میلیون نیم ذکر میکنی، و این نشان میدهد که از تاریخ ترکیه و منطقه اطلاع درست نداری. دچار تبلیغات ضد تورکی امپریالیسم شده ای. کسانیکه با وعده کردستان بزرگ زیر بغلتان هندوانه گذاشته اند. در صورتیکه در آن زمان کل جمعیت اقلیت مسیحی ائرمنی که به سختی به صد هزار نفر میرسید، شما چطور برچه اسنادی آن را پانزده برابر بزرگش میکنی؟ از اردوغان مثال میآوری گویا به آن اعتراف کرده است. شما که از اردوغان نفرت داری، چطور بحرفهایش باور داری. تا دیروز میگفتی او آدم دروغگو، دیکتاتورو دشمن شماست. اکنون راستگو و امامزاده شده است؟ شما ازغزوات خندق صحبت میکنی، کدام خندق؟ در داخل شهر خندق یعنی چه؟ منظورت خانه های تروریستی گروههای مسلح است؟ شما فکرمیکنی در قرن بیست و یکم اشرار تفنگ بدست مردم را در کوچه و خیابان به گلوله ببندند، دولت ترکیه هم دست روی دست گذاشته به آنان ماشاالله بگوید؟
در جائی میفرمائی: دانشمند شما با وقاحت کاملأ فاشیستی این جنایات را انکار میکند" من جای شما بود خجالت میکشیدم به یک محقق علمی، فاشیست بگویم. فاشیست آن گروه مسلح تروریست است که مردم ترکیه را به گوله میبندد. فاشیست کسی است که انسانهای بیگناه را میکشد. فاشیست کسی است که از انساندوستی و مهمان نوازی مردم آزربایجان سو استفاده کرده به سرزمین آزربایجان ادعای ارضی دارد!
میفرمائی حق خود میدانی از اشغالگران سرزمینت متنفر باشی. کدام سرزمین؟ انگار یادتان رفته وقتی صدام هفتصد هزار نفرتان را از عراق بیرون کرد به آزربایجان پناه آوردید. اکنون به آزربایجان اداعای مالیکت دارید؟ مهمان آمده صاحبخانه را از خانه بیرون میکند؟ شما انگار باورتان شده که آزربایجان سرزمین شماست؟ آزربایجان صاحب دارد.