Skip to main content

گر چه عادت ندارم در گفتگوهای

گر چه عادت ندارم در گفتگوهای
Anonymous
عنوان مقاله:
جناب کاپلان

گر چه عادت ندارم در گفتگوهای بی پایه اتنیکی و های و هوی شرکت کنم ولی فرمایشات جناب سعید تبریزلی را نمیشود بی پاسخ گذارد. ایشان در پایان کامنت خود به عنوان اتمام حجت نقل قولی از Robert D. Kaplan آورده اند به این مضمون که ایالت های اتنیکی حاشیه ای به تدریج از مدار تهران دور میشوند و تضعیف حکومت ملا ها منجر به آن خواهد شد که ایران محدود به قسمتی گردد که با تاجیکستان و افغانستان تناسخ دارد. چیزی به این مضمون. جناب کاپلان یکی از صد ها صاحبنظرانی ست که مانند فرضیه برخورد تمدن های هانتینگتون به طور موسمی در صحنه ظاهر میشوند و از آن طرف دنیا جریانات این طرف دنیا را "تفسیر" میفرمایند. این تنها یک جمله از سوابق کارهای ایشان است In 2009, Secretary of Defense Robert Gates appointed Kaplan to the Defense Policy Board, a federal advisory committee to the United States Department of Defense.

یعنی ایشان زمانی از نظریه پردازان مجموعه نظامی - صنعتی پنتاگون بوده اند که ماهیت وجودی آن ایجاد اغتشاش و فروش اسلحه است.

جناب تبریزلی, ترک ها, ایالت اتنیکی حاشیه ای ایران نیستند. ترک ها هزار سالاز صاحبان این مملکت بوده و و هستند و
بارها گفته ام که پایتخت شان را از تبریز به اصفهان و سر انجام به تهران انتقال دادند. بد نیست که این را به جناب کاپلان تذکر دهید.

https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_D._Kaplan