Skip to main content

هر کس حرفی میزنه و تحلیلی

هر کس حرفی میزنه و تحلیلی
آشچی
عنوان مقاله:
روسیه: آمریکا به دنبال مقابله مستقیم با ایران است

هر کس حرفی میزنه و تحلیلی میکنه. یکی میگه آمریکا دنبال جنگ نیست، دیگری میگه آمریکا به دنبال درگیری مستقیمه. تحریم هم که خودش مرگ تدریجی هست. حالا مردم موندن این وسط و نمیدونن فردا صبح چی بر سرشون میاد و زندگیشون چه شکلی میشه. از یک طرف رژیم آخوندهاست که بدترین رژیم جهانه بی تردید. از یک طرف سایه جنگ و آوارگی و دربدری و دهه ها تلاطم و بی ثباتی سیاسی و روی کار آمدن یک رژیم دست نشانده. از یک طرف هم این واقعیت که مردم ایران توانایی خروج از وضعیت فعلی با تکیه بر نیروی خودشون رو ندارند. به هر حال مسئول مستقیم هر بلایی که سر مملکت بیاد در درجه اول ملاها هستند و مسئولیت بولتون و پمپئو و نتانیاهو و امثالهم فرعی هست. ملاها هستند که با سیاستهای احمقانه شون کار رو به اینجا کشوندن. در صورت بروز جنگ هم به غیر از پاسداران کسی پشتیبانشون نخواهد بود.

من فکر میکنم آمریکاییها واقعا دنبال جنگ هستند و حرفهای روحانی راجع به اینکه آمریکاییها آمادگی مذاکره ندارند درسته. چون ملاها موجودات محافظه کاری هستند و غریزه بقای عجیبی دارند و هر چقدر هم شرور باشند، به هیچ وجه حاضر به قبول ریسک رودررویی نظامی با آمریکا نیستند. یقین دارم که همین حالا خیلی از مراجع و امامان جماعت و اساتید حوزه علمیه به دست و پا افتادن و در خفا به «حضرت آقا» پیشنهاد مذاکره و تسلیم می کنند. چون میدونن اگه رژیم بر بیفته، به گفته آملی لاریجانی مردم اینها رو به دریا می ریزند (البته شخصا فکر میکنم درست نیست با ریختن آخوند و پاسدار به دریا، اونجا رو کثیف کرد). اگه بخوان مذاکره بکنند، به سرعت یک کلاه شرعی هم برای مذاکره جور میکنند ولی موضوع اینه که به نظر میاد این دفعه دیگه این تو بمیری از اون تو بمیریها نیست.
اگه آمریکاییها واقعا جنگ نمیخوان، باید دید پس چرا شرایط مذاکره رو این قدر سخت کردند؟ این سؤالیه که جوابی براش ندارم. البته اینجا یک مقاله هست که شاید پاسخ این سؤال باشه:
https://iranglobal.info/node/72341
ولی به نظر من تحلیل فوق زیادی خوش بینانه است.
شاید هم واقعا هیچ کس حتی در کاخ سفید نمیدونه چی خواهد شد و سناریویی موجود نیست و سیر وقایع است که آینده رو رقم خواهد زد.