Skip to main content

باز هم یک ویدوئوی دیدنی و

باز هم یک ویدوئوی دیدنی و
آشچی
عنوان مقاله:
آيا نوع جديدي از "شهدا" در راهند؟

باز هم یک ویدوئوی دیدنی و شنیدنی از آقای توکلی در رابطه با لاف زنیها و کج رویهای عده ای که اسم اوپوزوسیون رو روی خودشون گذاشتن. واقعا یک ملت چقدر باید درگیر مشکل باشه که شخص خالی بندی مثل امیر عباس فخرآور اوپوزوسیونش بشه. اولا که تو کجا و دست دادن با ترامپ کجا! بعد مگه در آمریکا قحط الرجاله که ترامپ از تو نظرخواهی بکنه؟ ثالثا حالا گیرم با ترامپ دست داده باشی، آخه تو به عنوان اوپوزوسیون یک مملکت 80 میلیونی، چرا باید دست دادن با رئیس جمهور یک کشور بیگانه رو این قدر گنده بکنی؟ مگه به کشور خودت افتخار نمی کنی؟ حالا این نشان اهورامزدا رو هم انداخته گردنش که مثلا ناسیونالیست بودن خودش رو نشون بده. یکی از بدبختیهای ایرانی جماعت اینه که همه چیز رو لوث و تهی از مفهوم میکنه. مثلا ما در ایران هم مجلس داریم، هم نداریم چون نمایندگان وکیل الدوله هستند تا نماینده مردم.

هم قانون اساسی داریم، هم نداریم چون با یک حرف حضرت آقا کل قانون اساسی مفرغ میشه. حالا از این مفاهیم یکی ناسیونالیسم مونده بود که امثال این آقا اون رو هم تهی از مفهوم کردند. هم ناسیونالیسته، هم اگه ترامپ باهاش دست بده قالب تهی میکنه از خوشحالی. از اون طرف بام، آقا ناسیونالیست تورک و استقلال طلبه، ولی تابعیت کانادا رو داره و تازه برای گرفتن تابعیت آمریکا هم اقدام کرده چون کار از محکم کاری عیب نمیکنه! صبح تا شب هم با اسم مجازی تبلیغ مبارزه میکنه تو فیسبوک.
امثال این آقای فخرآور و پیروانش در سایتهای ایرانی فضایی رو بوجود آوردن که اگه کسی بگه مخالف حمله آمریکا به کشورش و اشغال نظامی و عراق و افغانستان و لیبی شدن کشورشه، از طرف این افراد وطن فروش لقب میگیره! یکی از پاتوقهای طرفداران این ناسیونالیسم عجیب الخلقه سایت رادیو فرداست. شما یک کلمه به ترامپ نه، به پومپئو نه، به آبدارچی بولتون انتقاد بکن، بلافاصله ساندیسی، عضو ارتش سایبری و از این قبیل لقب می گیری. جماعتی جمع شدن اونجا که آدم سر در نمیاره چی میگن و چه منظوری دارن. یکی ترامپ رو شیردل خطاب میکنه و مجیزش رو میخونه. اون یکی میگه بیایید و سر مار رو بزنید. انگار ترامپ این کامنتها رو میخونه یا بچه است که با دو تا تعریف تحت تاثیر قرار بگیره.
من فکر نمیکنم بین هیچ ملتی در کره زمین ملتی مثل ملت ایران وجود داشته باشه که طرفداری از اشغال نظامی کشورش ناسیونالیسم تلقی بشه. احتمالا موضوع همون قضیه هنر نزد ایرانیان است و بس هست.