Skip to main content

آقای لاچین مطلبی گذاشته اند و

آقای لاچین مطلبی گذاشته اند و
آشچی
عنوان مقاله:
" الخلیج الفارسی " و یا " الخلیج عربی "

آقای لاچین مطلبی گذاشته اند و دستکاری در یک نقشه انعکاس یافته در یکی از مقالات ایران گلوبال را نقد کرده اند. ضمنا نوشته اند که ای کاش نقشه فارسی گذاشته می شد تا نیاز به این قبیل دستکاریها نمی بود. حالا، جماعتی دگم و متعصب با حالتی پرخاشگر و عصبی انواع کامنتهای تحقیرآمیز را نثار ایشان می کنند.
من بسیاری از نظرات ایشان را از بیخ و بن قبول ندارم و به وقتش نقدهایم را هم نوشته ام. اینکه هر کس به میل خود نامهای تاریخی را تحریف بکند را من هم قبول ندارم. از نظر من هم نام درست آن خلیج، خلیج فارس است. همچنانکه نام صحیح منطقه ای قره داغ است نه ارسباران، نام صحیح محله ای در تبریز قوموش قایا است نه دمشقیه و امثالهم.

اما آیا کسانی که با این حرارت در دفاع از نام خلیج فارس کف بر دهان می آورند، نسبت به تحریف نامهای ترکی و عربی و کردی و غیره نیز حساسیت نشان می دهند یا از خدایشان است و پنهان و علنی از این کارها و تحریفات حمایت می کنند؟ اگر چنین است که شرمنده، ولی حق اعتراض نداری دوست گرامی! آنچه را برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند تا وادار به واکنشهای این چنینی نشوی. یا حقوق برابر برای خودت و هموطنت مطالبه خواهی کرد یا خودت تنها و بی پشتوانه مجبور خواهی شد با زمین و زمان دربیفتی و دست آخر هم سرکوب شده و منکوب دو گزینه پیش رویت خواهد بود: گزینه اول تداوم رژیم جمهوری اسلامی و مرگ تدریجی، گزینه دوم اشغال نظامی و افتادن سرنوشتت به دست دیگران و محتاج انصاف امثال ترامپ و نتانیاهو و جرد کوشنر شدن. انتخاب با خودت است.