Skip to main content

آقای دکتر صدرالاشرافی مقاله

آقای دکتر صدرالاشرافی مقاله
آشچی
عنوان مقاله:
برنامه ریزی زبانکشی یا طرح بسندگی زبان فارسی

آقای دکتر صدرالاشرافی مقاله ای نوشته اند و دعوت به اعتراضات سراسری کرده اند و پیشنهاداتی نیز در این راستا ارائه داده اند. بسیار هم عالی و دست ایشان درد نکند؛ ولی پیشبینی من این است که:
غیر فارس زبانها مقادیری غرولند خواهند کرد و چند تایی این جا و آنجا مقاله منتشر خواهند کرد. فارس زبانها نیز به گروه تقسیم خواهند شد. گروهی که لام تا کام چیزی نخواهند گفت و در خفا از اینکه چنین طرحی هر چه زودتر اجرایی شود قند توی دلشان آب خواهد شد. گروه دوم و بسیار با اخلاقتر و صادقتری که مشغول حمله و فحش دادن به هر کسی که نسبت به این طرح معترض باشد خواهد شد.
در اصل، مشکل ملیتهای غیر فارس در ایران دو مورد است. یکی اینکه خودمان حال تکان خوردن نداریم، خودمان تشکیلات نداریم و ... دوم اینکه هموطنمان تا پای تبعیض و امتیازات فارس زبانها به میان می آید صد بار از هر پاسدار و آخوند و ساواکی دگم تر و متعصبتر می شود.

بعد هم انتظار دارند که مردم عاشق سرزمینی باشند که تمام امکاناتش را مصروف امحای زبان و فرهنگشان نموده. از جماعت به اصطلاح روشن فکری که عقب مانده تر و متحجرتر از آخوند خاتمی باشد و با شنیدن یک کلمه فدرالیسم (که آن هم صرفا برای سرگرم کردن مردم گفته شده) کف بر دهان می آورد، چه انتظاری می شود داشت؟
به عبارت دیگر، همگیمان کاملا لایق همین رژیم دیکتاتوری آخوندی و زندگی نکبتی در ایران و تبعید و دربدری در خارج و تحقیر جهانی هستیم و جیغ و فریادهایمان مفت نمی ارزد.