Skip to main content

دوستان گرامی، در زبان های

دوستان گرامی، در زبان های
تبریزی
عنوان مقاله:
دکانی به نام کنگره ملیت های ایران فدرال!

دوستان گرامی، در زبان های فرنگی مانند زبان انگلیسی (سوپر) به (اَبَر) گفته می شود، مانند سوپرمن یا ابرمرد و سوپرپاور یا ابرقدرت و ..... همچنین در زبان های فرنگی به بازار (مارکت) گفته می شود.

در کشورهائی مانند آمریکا و ژاپن فروشگاه هائی چند اشکوبی ساخته شده اند که هر اشکوب آنها چند هکتار مساحت دارد و کالاهای گوناگون در آنها فروخته می شوند، مانند فروشگاهی پنجاه اشکوبی که مساحت هر اشکوب آن ده هکتار یا صدهزار مترمربع است و مساحت آن روی هم به پنج میلیون مترمربع می رسد که با هزاران کارمند گردانده می شود و ارزش داد و ستد روزانه آن به میلیاردها می رسد، به چنین فروشگاه هائی در زبان های فرنگی سوپرمارکت یا ابربازار گفته می شود.

از سوی دیگر هم اکنون در ایران مد شده است که هر بقال و میوه فروش و قصاب و نانوائی که دکانی باز می کند نام دکانش را سوپرمارکت می گذارد! ابربازار یا سوپرمارکت آن چنان .....

..... که گفته شد کجا و دکانی سه متر در چهار متر که نام آن سوپرمارکت و سوپرمیوه و سوپرگوشت و سوپرنان و ..... گذاشته شده است کجا؟ فرهنگستان زبان فارسی هم که در سایه آخوندیسم کارش نوشتن زیارتنامه و توضیح المسائل است به جای آن که این پیشه وران را فرابخواند به جای واژه خنده دار سوپرمارکت واژه فروشگاه را به کار ببرند خاموش مانده است!

دوستان گرامی، چند ناسیونالیست ایرانی که شماره آنها بیشتر از بیست و چند تن نیست گرد هم آمده اند و گروهی را درست کرده اند و در آن گروه گاه از تجزیه ایران به چند کشور سخن می گویند و گاه از دیوارکشی های هیتلری میان کرد و فارس و ترک و عرب با دستاویزهائی مانند حق تعیین سرنوشت و فدرالیسم سخن می رانند اما آن چه شگفت آور است این است که این گروه نامی به روی خودش گذاشته است که صد تریلی هجده چرخ نیز نمی توانند آن را بکشند و آن نام این است: "کنگره ملیت های ایران فدرال!!!"

مانند آن بقال که نام دکان سه متر در چهار مترش را سوپرمارکت یا ابربازار گذاشته است این دوستان ناسیونالیست ما هم دکانی باز کرده و نام آن دکان را کنگره ملیت های ایران فدرال گذاشته اند!

بیائید باهم بررسی کنیم که در واژه نامه سیاسی کنگره به چه چیزی گفته می شود و شناسه فدرالیسم چیست؟ کنگره یا پارلمان به گروهی از برگزیدگان مردم یک سرزمین گفته می شود که به نمایندگی از آنها سخن می گویند و تصمیم گیری می کنند، آیا گردانندگان گروه کنگره ملیت های ایران فدرال صدها نماینده ای هستند که مردم ایران آنها را برگزیده اند تا سخنگوی آنها باشند؟

فدرالیسم نیز که ابزاری برای مردم سالاری است به گرداندن بخش های گوناگون یک سرزمین به دست مردم آن سرزمین گفته می شود (مانند آمریکا و آلمان و چین و فیلیپین و مکزیک و .....) آیا دیوارکشی های هیتلری میان ترک و فارس و کرد و عرب و برپائی رژیمی ملوک الطوایفی مانند روزگار فرمانروائی پادشاهان باستانی برابر با فدرالیسم است؟

به چند تیتر از نوشته های تارنمای این گروه نگاه کنید: (..... بحث استقلال بلوچستان ایران و پاکستان در کنگره آمریکا ! ..... کسی که فارسی را زبان رسمی ایران بشناسد طبق اعلامیه حقوق بشر محکوم است! ..... مردم سوسنگرد خواستار بازگرداندن نام عربی خفاجیه به جای سوسنگرد شدند! ..... استان اورمیه بخشی از کردستان بزرگ است! و .....)

روشن نیست نویسندگان این پرت و پلاهای خنده دار که دردها و رنج ها و خواسته های مردم ایران را نمایندگی نمی کنند چگونه نام گروه خودشان را کنگره گذاشته اند؟

مانند بقالی که نام دکان سه متر در چهار مترش را سوپرمارکت گذاشته است این گروه نیز نام دکانش را کنگره ملیت های ایران فدرال گذاشته است و کارش نوشتن هیتلرنامه و نفرت پراکنی ناسیونالیستی میان مردم ایران و ریختن آب به آسیاب رژیم آخوندی است، این گروه بهتر بود نام خودش را دکان چند تن از ناسیونالیست های ایرانی می گذاشت نه کنگره ملیت های ایران فدرال!!! چنان که از دیرباز گفته اند مورچه چیست که کله پاچه اش چه باشد!