Skip to main content

سالام دوسلار

سالام دوسلار
lachin
عنوان مقاله:
بقّال انتر ناسیونالیزم..1

سالام دوسلار...
از کسانی که در این تارنمای گروه کنگره ملیت های ایران فدرال که ستاره سرخ تبریزی برایمان فرستادند , بتوانند سخنان (( تجزیه ایران )) را پیدا بکنند ,لطفآ در این صفحه درج بکنند..من اساسنامه این کنکره را در اینجا مجبورم کپی بکنم و ار آقای تبریزی باز میخواهم برایمان بفرمایند که در کدام قسمت از این اساسنامه « تجزیه ایران » سخن به میان آمده است..
آقای تبریزی... کسانی که در پشت پرده ستاره سرخ , اهدافی را دنبال میکنند, نبایستی به هوش , ذکاوت و استعداد دیگران اهانت بکنند. ..
بخاطر طولانی بودن این اساسنامه , در صفحه دیگر درج میگردد.

اساسنامه‌ “کنگره ملیتهاى ایران فدرال”

مقدمه:

انقلاب بهمن ماه ۱۳۵۷ هجرى ش (۱۹۷۹ میلادى) که علیه استبداد٬ تبعیضات و نابرابری هاى سیاسى٬ اجتماعى و اقتصادى بر مردمان ایران بود٬ با سوء استفاده از باورهاى مذهبى مردم٬ به بیراهه کشانده شد و به شکست انجامید و تبعیض مذهبى علنى مزید بر تبعیضات پیشین علیه مردمان گوناگون ایران رسمیت قانونی یافت.
سرکوب مقاومت هاى مردمى در مقابل استبداد مذهبى و کشتار بیرحمانه فعالین سیاسى احزاب و تشکلات سیاسى ایران به ویژه در دهه سال ۱۳۶۰ هجرى ش٬ خود تبعیدى سران و رهبران سیاسى بسیارى از احزاب و تشکلات سیاسى را سبب گشت.
ضرورت همبستگى و تشکیل ائتلاف هاى سیاسى قدرتمند با اهداف مشترک٬ سبب تبادل نظر٬ رایزنى و نزدیکى گسترده اى در خلال سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ میلادى میان تشکلات سیاسى متعلق به ملیتهاى تحت ستم ملى گشت. بنیان گزارى “کنگره ملیت هاى ایران فدرال” محصول چنین پروسه اى پس از سالها تبادل نظر و رایزنى با حضور ۱۶ تشکیلات سیاسى متعلق به ملیت هاى گوناگون ایران در ابتداى سال ۲۰۰۵ میلادى در اجلاس لندن بود.
اعضاء بنیان گزار ” کنگره ملیتهاى ایران فدرال” که امضاء کنندگان “سند لندن” به تاریخ بیستم فوریه ۲۰۰۵ بودند، به ترتیب حروف الفباءعبارتند از:
۱٫ جبهه متحد بلوچستان- ایران
۲٫ جنبش فدرال دمکرات آذربایجان
۳٫ حزب دمکرات کردستان ایران
۴٫ حزب مردم بلوچستان
۵٫ – حزب تضامن (همبستگی) دمکراتیک اهواز
۶٫ سازمان دفاع از حقوق ملى خلق ترکمن
۷٫ حزب کومله کوردستان ایران

اعضای این “کنگره” درمجمع عمومى آپریل ۲۰۱۳ لندن به ترتیب حروف الفباء عبارتند از:
۱٫ جبهه متحد بلوچستان –ایران (جمهوریخواهان)
۲٫ جبهه مردم بلوچستان
۳٫ جنبش فدرال دمکرات آذربایجان
۴٫ حرکت ملی – دمکراتیک ترکمن
۵٫ حزب اتحاد بختیاری و لرستان
۶٫ حزب تضامن دموکراتیک الاھواز(عربستان)
۷٫ حزب دمکرات کردستان ایران
۸٫ حزب کومله کردستان ایران
۹٫ حزب مردم بلوچستان
۱۰٫ سازمان دفاع از حقوق ملی خلق ترکمن
۱۱٫ سازمان مردمى کُرمانج (کردھاى خراسان)
۱۲٫ کانون فرهنگی و سیاسی آذربایجان
۱۳٫ کانون فرھنگى و سیاسى خلق ترکمن

اصول پایه اى:

۱) ایران کشورى است چند ملیتی که تمامی ملیت های ساکن در آن باید به طور مساوی و با تامین برابر حقوق ملی ملیت های ایران در امر حاکمیت و اداره کشور شریک باشند. حقى که تا کنون از آنها سلب شده است.
۲) ساختار جمعیتی کشور ایران متشکل از ملیت هاى بلوچ، ترک آذربایجان، ترکمن، کرد، عرب، فارس،لر و … بوده که هر کدام دارای سرزمین هاى تاریخى و ویژگی های ملی خود می باشند.
۳) مشروعیت سیاسی هرحاکمیتی، همواره از اعمال اراده مستقیم مردم سرچشمه می گیرد. لذا اراده تمامى ملیت های مختلف ساکن در ایران و رعایت حقوق ملی برابر آنان تحت هیچ شرایطی نباید موردِ اغماض و استثناء قرار گیرد.
۴) برقراری نظام جمهوری فدرال، بر اساس ویژگی ملی-جغرافیایی که پایبند به اصول دموکراسی، منشور جهانی حقوق بشر و کنوانسیون هاى الحاقى آن است، نظامی سیاسی قابل دوام، به منظور اعمال اراده سیاسی که تضمیمن کننده حقوق برابر همه ملیتها درچارچوب ایرانی آزاد ودموکراتیک خواهد بود.
۵) اعمال اراده سیاسی در یک نظام دموکراتیک و فدرال الزاماً برخاسته از اراده آحاد مردم تشکیل دھنده آن می باشد.

اصول کلی:

۱) نام این تشکل “کنگره ملیت هاى ایران فدرال” و به انگلیسی The Congress of Nationalities for a Federal Iran به اختصار CNFI می باشد که دراین اساسنامه و دیگر اسناد درونى از آن به عنوان “کنگره ملیت ھای ایران فدرال” یا “کنگره ملیت ها” یاد خواھد شد.
۲) “کنگره ملیت ها” درچارچوب اصول پایه ای خود، درجهت اتحاد عمل و ایجاد ائتلافی وسیعتر با سایر نیروهای دمکرات و آزادیخواه در ایران، خواهد کوشید.
ادامــــــه