Skip to main content

نخست آن که من گفتم گروهی که

نخست آن که من گفتم گروهی که
تبریزی

نخست آن که من گفتم گروهی که چند ناسیونالیست انگشت شمار آن را می گردانند نمی تواند نام کنگره را بر روی خودش بگذارد! کنگره یا پارلمان یا مجلس به گروهی از برگزیدگان مردم یک سرزمین گفته می شود که به نمایندگی از آن مردم سخن می گویند و تصمیم می گیرند، برای نمونه کنگره آمریکا پارلمان یا مجلسی برپا شده از نمایندگانی است که در انتخابات گوناگون آن نمایندگان برگزیده شده اند تا سخنگو و نماینده رأی دهنده هائی باشند که آن نماینده ها را برگزیده اند.

آیا گروهی با نام خنده دار کنگره ملیت های ایران فدرال پارلمان یا مجلسی است از صدها نماینده که مردم ایران آن نماینده ها را در یک انتخابات آزاد و دموکراتیک برگزیده اند تا سخنگو و نماینده آن مردم باشند؟ سخن از کدام کنگره است و نمایندگان وجود نداشته این کنگره من درآوردی و پارلمان من درآوردی و مجلس من درآوردی کی و کجا و در کدام انتخابات از سوی .....

..... مردم ایران برگزیده شده اند؟

بپردازیم به تجزیه طلبی این گروه دون کیشوتی ناسیونالیست!

دوستان گرامی، کسی می گوید که خوردن برنج کار بدی است، مرگ بر کسی که برنج بخورد! اما خودش برنج می خورد! از او می پرسند که مگر تو نمی گفتی که خوردن برنج کار بدی است؟ پس چرا برنج می خوری؟ پاسخ می دهد که من برنج نمی خورم بلکه پلو می خورم! آیا کار چنین کسی برابر با چیست؟ کار چنین کسی برابر با آن است که دیگران را خر گیر آورده است!

این که گروهی که نام خنده دار کنگره ملیت های ایران فدرال را بر روی خودش گذاشته است اما خوزستان را عربستان می نامد و از الاحواز و خلیج عربی و استان اورمیه و کردستان بزرگ و زبان مادری و لرستانات و استقلال بلوچستان ایران و ..... پیاپی می گوید و می نویسد کارش برابر با چیست؟ آیا کار این گروه کوشش برای رسیدن به فدرالیسم دموکراتیک مانند آمریکا و آلمان است و یا تجزیه طلبی ناسیونالیستی با گذاشتن نام فدرالیسم بر روی این تجزیه طلبی؟ آری، این گروه برنج نمی خورد اما پلو می خورد!

دوستان گرامی، پس از آن که روشن شد این گروه ناسیونالیست از سوی دولت های کشورهای دیگر رهبری و سازماندهی می شود تا هنگام درگیری این دولت ها با رژیم ولایت فقیه ابزار فشاری بر این رژیم باشد گردانندگان جنبش فدرال - دموکرات آذربایجان که نمی خواستند خودکشی سیاسی کنند از این گروه جدا شدند و در یک نوشتار به گونه ای محترمانه و سرپوشیده و سربسته و دربسته گفتند که نمی توانند با گروه تجزیه طلبی که ابزار دست دولت های بیگانه است همکاری کنند!

(بیانیه جنبش فدرال - دموکرات آذربایجان با تیتر: "چرا پيوستيم و چرا درآمدیم؟" در لینک زیر)

http://iranglobal.info/node/57152