Skip to main content

دوستان گرامی، دولت در تبعید،

دوستان گرامی، دولت در تبعید،
تبریزی

دوستان گرامی، دولت در تبعید، پارلمان در تبعید، مجلس در تبعید و کنگره در تبعید کی برپا می شوند؟ گاهی کشوری اشغال می شود و میهن پرستان برای آن که با اشغالگران پیکار کنند دولت در تبعید را برپا می کنند، مانند دولت در تبعید فرانسه به رهبری شارل دوگل هنگامی که فرانسه را ارتش آلمان نازی اشغال کرده بود.

کنگره ملی هند نیز پس از آن که هندوستان را استعمارگران انگلیسی اشغال کرده بودند از سوی میهن پرستان هندی برپا شد و نماینده میلیون ها هندی بود.

گاهی هم رژیمی دیکتاتوری در یک کشور فرمانروائی می کند و آزادیخواهان و میهن پرستان دولت در تبعید و پارلمان در تبعید را برپا می کنند، مانند کنگره ملی آفریقا که نماینده میلیون ها تن از مردم آفریقای جنوبی برای پیکار با رژیم دیکتاتوری و نژادپرست آفریقای جنوبی بود.

از سوی دیگر پارلمان های ساختگی و دولت در تبعیدهای دست نشانده نیز .....

..... کم دیده نشده اند! مانند مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق که دار و دسته ای ساخته و پرداخته رژیم ولایت فقیه هنگام فرمانروائی صدام حسین در عراق بود!

دوستان گرامی، این که کسی کنگره ملی هند را که نماینده میلیون ها هندی بود و کنگره ملی آفریقا را که نماینده میلیون ها آفریقائی بود به رخ ما بکشد و بگوید یک گروه ناسیونالیست و نژادپرست و تجزیه طلب که دست نشانده دولت های بیگانه است و نام خنده دار کنگره ملیت های ایران فدرال را بر روی خودش گذاشته است برابر با یک پارلمان در تبعید مانند کنگره ملی آفریقا و کنگره ملی هند است مانند آن است که کسی هواپیمای ساخته شده از یک برگ کاغذ را برابر با بوئینگ و جمبوجت و ایرباس بداند!!!