Skip to main content

دوستان گرامی، فدرالیسم یکی از

دوستان گرامی، فدرالیسم یکی از
تبریزی

دوستان گرامی، فدرالیسم یکی از بهترین ابزارها برای مردم سالاری است و در سایه رژیم فدرال - دموکرات همه بخش های یک کشور به دست مردم آن کشور گردانده می شوند و دستمایه های آن کشور نیز به جای تلنبار شدن در پایتخت و چند شهر بزرگ در همه جای آن کشور پخش می شوند، کشورهای پیشرفته ای مانند آمریکا و آلمان و روسستان و چین و استرالیا و ..... با روش فدرالیسم دموکراتیک گردانده می شوند، کشورهای پیشرفته ای مانند ژاپن و انگلستان و فرانسه نیز با آن که نام فدرال بر رویشان نیست اما در میدان کردار این کشورها نیز ساختار فدرال - دموکرات دارند و این چنین نیست که در انگلستان و فرانسه و ژاپن هست و نیست این کشورها در پایتخت و چند شهر بزرگ تلنبار شده و بخش های گوناگون این کشورها با فرمان های دیکته شده از پایتخت گردانده شوند! البته رژیم های دیکتاتوری مانند رژیم ولایت فقیه .....

..... با ویژگی هائی که دارند هرگز با کشورداری با روش فدرال - دموکرات سازگار نیستند! چنان که در زمان فرمانروائی دیکتاتوری به نام فردیناند مارکوس در فیلیپین سخن گفتن از فدرالیسم یک جوک بود اما پس از سرنگونی فردیناند مارکوس فیلیپین دارای ساختار فدرال - دموکرات شد.

از سوی دیگر فدرالیسمی که ناسیونالیست ها از آن سخن می گویند هیچ پیوندی با دموکراسی ندارد و تنها دستاویزی برای دیوارکشی های نژادپرستانه میان مردم یک سرزمین و رسیدن به رژیمی ملوک الطوایفی است! در سایه این فدرالیسم دروغین و این رژیم ملوک الطوایفی رسیدن به ساختار کشورهائی مانند آمریکا و آلمان ناشدنی است و پیامد چنین فدرالیسمی سر درآوردن از دریای خونی به نام یوگوسلاوی است!

اما بدبختی کجاست؟ بدبختی آنجاست که در ذهن بسیاری از ایرانیان فدرالیسم برابر با دیوارکشی میان کرد و فارس و ترک و عرب است و چنین کسانی با این پندار نادرست که در سایه فدرالیسم ایران یوگوسلاوی دوم خواهد شد با فدرالیسم سر ناسازگاری نشان می دهند! این دوستان به جای بدگوئی از فدرالیسم بهتر است از ناسیونالیسم بدگوئی کنند! (به این لینک نگاه کنید)

http://iranglobal.info/node/72222

روشن است که ناسیونالیست هائی مانند گردانندگان گروهی که نام خنده دار کنگره ملیت های ایران فدرال را بر رویش دارد به چنین پندارهای نادرستی درباره فدرالیسم دامن می زنند! کسانی که خوزستان را عربستان می نامند و اهواز را الاحواز می نامند و خلیج فارس را خلیج عربی می نامند و بدون پندآموزی از فرجام صدام حسین پان عرب راه صدام را در پیش گرفته اند چگونه می توانند رژیمی فدرال - دموکرات را در ایران برپا کنند؟

کسانی که اورمیه را ورمی می نامند و استان آذربایجان باختری را استان ورمی می نامند و کرمانشاه را نیز استان کرماشان می نامند و این دو استان من درآوردی را نیز بخشی از کشوی وجود نداشته و من درآوردی به نام کردستان بزرگ می دانند چگونه می توانند برای برپائی رژیمی فدرال - دموکرات یاری کنند؟

از این روی بدون هیچ اما و اگری برای رسیدن به رژیمی فدرال - دموکرات در ایران باید ریشه پان های رنگارنگ را سوزاند و پندارهای زهرآگین ناسیونالیستی مانند نژادپرستی و زبان پرستی و خاک پرستی و مرزپرستی و کهنه پرستی و مرده پرستی را نابود کرد!