Skip to main content

https://lovelyiranian

https://lovelyiranian
lachin
عنوان مقاله:
« داش کورغان » در نقشه آریائی های ایرانی

https://lovelyiranian.wordpress.com/page/25/
سالام دوسلار..
کسانی که به مسائل جغرافیائی علاقه دارند, لطفآ به محل فرود آمدن تیر آقای آرش را در تنه گردو و در مرز بین ایران و توران یک نظری در نقشه و مقالات بالائی از نوع آرایائی بیاندازند... تصمیم نهائی را بر عهده خود خوانندگان می گذارم.

دژ سنگی منطقه ایرانی زبان چین – ایرانیان پامیر – ایرانی زبانان سین کیانگ – ایرانیان چین کیستند؟
ناحیه خودمختار داش قرغان = تاش قرغان = تاش کورگان = تاش قورغان
این منطقه و کل اویغورستان ایرانی و سغدی بود که با هجوم عناصر ترکی نام ها ترکی شد
داش قرغان یعنی دژ سنگی
تاشکورگان در فلات پامیر و بر سر راه ابریشم واقع شده‌است. تاشکورگان با پاکستان، افغانستان، و تاجیکستان هم مرز است.
جمعیت تاشکورگان ۳۰٬۰۰۰ نفر است. حدود ۸۴٪ ساکنان تاشکورگان از قوم پامیری هستند که در چین تاجیک نامیده می‌شوند اما


مشابه پامیری‌های تاجیکستان و افغانستان هستند. آنها به زبان تاجیکی صحبت نمی‌کنند و زبان بیشتر آن‌ها زبان سریکالی و عده کمتری زبان وخی است که هر دو از گروه زبان‌های پامیری در شاخه زبان‌های ایرانی شرقی اشت.
...........................
در این مقاله توجه شما عزیزان را به مقاله (( بررسی تاریخ کشور جعلی ترکمنستان (استان خوارزم ایران بزرگ)..)) را هم میاندازم. و همچنین به شمال شرق چین که نوشته شده است Iranian North East Territory....
همانطور که در این سایت دیگر آریا پرستان https://lovelyiranian.wordpress.com/page/25/ می بینیم 25 در صد کل جمیّت کره زمین از نژاد پاک آریائی هستند.
نتیجه... در روی کره زمین ,تمام همو سئپین ها و انسان های اولیّه از نژاد آریائی بودند و بعد نژاد های دیگر پا به عرصه وجود گذاشتند. این منطق درست مثل منطق مسلمانان عربستان است که می گویند (( تمام انسانها اول مسلمان به دنیا می آیند و بعد ادیان دیگر را انتخاب می کنند. )) . فاتحه .... اهورامزدا پشت و پناه آریان باشد..