Skip to main content

ســــلام دوســـلار

ســــلام دوســـلار
lachin
عنوان مقاله:
چرا آریا پرستان شواهد علمی را قبول نمی کنند؟

ســــلام دوســـلار...
آقا و یا خانم Anonymous....که با این عنوان (( عموم اقوام و گروه های جمعیتی ایرانی دارای ریشه ژنتیکی مشترکی هستند)) کامنتتان را درج کردید.....
1- اگر به صحبت های آقای مازیار اشراف بناب را در برنامه ویدیوئی « پرگار » را خوب نگاه بکنید, ایشان , مثل تمام ژنتیست های دنیا ثابت می کنند که نه تنها عموم اقوام و گروه های جمعیتی ایرانی دارای ریشه ژنتیکی مشترکی دارند بلکه (( کـــل جمعیــــت جهــــان )) 99.9 % دارای ریشه ژنتیکی مشترکی دارند.
2- این احساس ناسیونالیستی شماست که اجازه نمی دهد شما شواهد علمی را قبول بکنید و باور به این دارید که ایرانیان از اعقاب آریائیها هستند که بیش از ده هزار سال قبل در این سرزمین می زیستند. در صورتی که سخنواران این برنامه مثل محققین دیگر نشان میدهند که « آریائیان » مهاجرین و تهاجمین به این سرزمین بوده و قبل از این مهاجرت , ساکنان بومی در این

سرزمین می زیستند. یکی از تراژدی های تاریخ ایران باستان از بین بردن تمدن های بومی بوسیله کوروش هست..

- نابودی تمدن ماد توسط کوروش

یکی از جنگ‌های کورش که منجر به نابودی تمدنی کهن شد، غلبه او بر مادها و تسخیر شهر هگمتانه (همدان/ اکباتان) بود. غلبه‌ای که با مساعدت اشراف و فئودال‌ها صورت پذیرفت و منجر به غارت هگمتانه و به بردگی کشیدن گروهی از مردم آن شد.
او توانست ا به اسارت گرفتن آمیتیس (دختر آخرین پادشاه ماد) و تهدید مبنی بر شکنجه او و فرزندانش، شاه را وادار به تسلیم کند و سپس با کشتن شوهر آمیتیس، او را به همسری خود در آورد. در نهایت نیز شاه نگون‌بخت و شکست خورده در بیابانی دورافتاده رها شد تا از گرسنگی و تشنگی جان بسپارد.
در تاریخ ایران کمبریج به سرپرستی ایلیا گرشویچ آمده است که «گرایش مردم ماد نسبت به کورش خصمانه بود» (ص ۲۴۱). او هگمتانه را غارت کرد و برخی از مادها را به بردگی گرفت» (ص ۲۴۰).
با اینکه مادها دستکم دو بار در زمان داریوش بزرگ کوشیدند تا استقلال خود را از سلطه هخامنشیان باز یابند، اما در هر دوبار با سرکوب خشونت‌بار داریوش مواجه شدند و۳۸۰۰۰ نفر از آنان قتل‌عام گردیدند.

- کوروش و قتل عام مردم نینوا

یکی از منابعی که برای وصف سجایای کورش به فراوانی بدان استناد می‌شود، کورش‌نامه (سیروپدی) نوشته گزنفون است. اما در این استنادها معمولاً به بازگویی بخش‌های دلپسند آن اکتفا می‌شود و بقیه متن را نادیده می‌انگارند.
گزنفون آورده است که کورش برای حمله و تسخیر شهر نینوا، روز عید را انتخاب کرد که مردم سرگرم جشن و شادی هستند. او به سپاهیان خود می‌گوید که خانه‌های مردم قابل احتراق است و ما می‌توانیم با پشتیبانی خدا و با مشعل‌های فراوانی که داریم، آنها را به آتش بکشیم تا ساکنان شهر در میان شعله‌های آتش بسوزند.

- کوروش و نابودی تمدن لیدی

یکی دیگر از تمدن‌هایی که به دست کورش بر افتاد و از بین رفت، تمدن کهن و درخشان لیدی بود. با اینکه اهالی لیدی در همان زمان کوشیدند تا از سلطه هخامنشیان رهایی یابند، اما این قیام که به رهبری پاکتیاس بر پا شد، به فرمان کورش بزرگ و به خشن‌ترین شکل ممکن سرکوب شد.

- نابودی تمدن عیلامی خوزیان به دست کوروش

یکی دیگر از تمدن‌های کهن ایران‌زمین که به دست کورش بزرگ بر افتاد و از میان رفت، فرهنگ و تمدن کهن و درخشان عیلامیان/ خوزیان بود. تمدنی که به مدت زمانی بس طولانی یعنی متجاوز از دو هزار سال در جنوب‌غربی فلات ایران تداوم داشت و آثار هنری و معماری فراوانی از آن برجای مانده است. این در حالی بود که پس از سلطه هخامنشیان بر این سرزمین چیزی جز کاخ سلطنتی آنان در شوش ساخته نشد. کاخی که بنا به اظهارات داریوش در کتیبه ششم او در شوش پارسیان کمترین نقشی در ساخت آن نداشتند.

- کوروش در تورات

کورش در متن عهد عتیق تورات گرامی داشته شده و نجات دهنده یهودیان از اسارت هفتاد ساله در بابل معرفی شده است. اما در همان کتاب او مجری خواست و اراده و این سخن خدای یهودیان برای نابودی بابل نیز بوده است:
من خود بر ضد بابل بر خواهم خواست و آنرا نابود خواهم کرد. نسل بابلیان را ریشه کن خواهم کرد تا دیگر کسی از آنان زنده نماند.
نتیجه.....ما واژه ای بنام « نژاد » نداریم . آریائیان متجاهم به این سرزمین مهاجر ت کردند و نه تنها بزرگترین پایه گذار تمدن انسانی نبودند, بلکه تمدن و فرهنگ مردمان بومی این سرزمین را از بین بردند. مثل آن می ماند که بگوئیم سفید پوستان به قاره امریکا مهاجرت نکرده اند و همیشه در این قاره می زیستند و هیچ سرخپوستی در این قاره زندگی نمی کرد. از 22 میلیون سرخ پوست تخمینی بومیان آمریکا , تقریبآ 2 میلیون باقی مانده است که فرهنگ و تمدن آنها بوسیله سفید پوستان در حال نابودی است..بهترین ها را برایتان آرزومندم.