Skip to main content

درود کیاجان

درود کیاجان
اقبال اقبالی

درود کیاجان
1-مخاطب من حزب "چپ" بود و نه افرادی که شما با آنها مصاحبه کرده اید. خیلی روشن نوشتم که: " ...تا کالای سیاسی شان را در دکان تازه نمایش دهند." افرادی که شما با آنها مصاحبه کرده اید تنها ناظر بودند و سر سخن من با کنگره حزب چپ بود. من چه نقدی می توانم به نظر شرکت کنندگان در کنگره داشته باشم؟ اما به خود کنگره و مصوبات آن آری! بنابراین "فله ای" همه را نکوبیدم. خطاب من کنگره بود و با انتشارمصوبات، نظرم را خواهم نوشت.
2- کمنتار من برخاسته از شناخت چهل ساله و تحلیل سیاسی از اپورتونیسم و دغلکاران سیاسی بوده و هیچگونه خاستگاه فرقه ای ندارد. این دوربین ایرانگلوبال رودخانه فرقه گرایی را در کنگره ندیده، ولی آنرا در کمنتار من کشف کرده است؟!

3-کیاجان نوشتی: اینکه فرد ، سازمان و یا حزبی چهل سال پیش خطای سیاسی داشته است (که همه ی احزاب سیاسی خطا داشته اند ) اکنون همان است که چهل سال پیش بود، غیر واقعی است و ریشه در حب و بغض های فرقه ای دارد.وگرنه در این 20 سال حداقل کلی فعال انجمن اسلامی ، نماینده مجلس، معاون وزیر و رییس جمهور خاتمی از جمهوری اسلامی ایران بریده اند و اکنون مبدل به لیدر های سیاسی اپوزیسیون شده ا ست ."
در نقد همین چند جمله بالا باید خون گریست و با خون ها کتاب نوشت.
نخست: واژه های اشتباه، خطا، خیانت و جنایت هر کدام بارهای سیاسی معینی دارند. اگر سیاست عمل معطوف به سرنوشت مردم است، باید همه در قبال پیامدهای آن پاسخگو باشند، حتا اگر هزار سال از عمر آن سپری شده باشد. بنابراین خیانت و جنایت تا هنگامی خاطیان در پیشگاه مردم قضاوت نشوند، شامل مرور زمان نمی گردد.
دوم: مشکل من اصلن با همین اندیشه ویرانگرانه و مخرب شماست که محمد خاتمی و .. را بریده از نظام معرفی می کند و آنرا جزو "اپوزیسیون" قرار می دهد. کیاجان تفاوت پوزیسیون و اپوزیسیون کیفی و بر اساس معیارهای سیاسی بوده و شایسته است که همین سخن را تیتر کرد و نشان داد که این نگرش در چهل سال گذشته چگونه در ایجاد یک اپوزیسیون برانداز خرابکاری کرده است.
سوم: با میانی نگرش دیرینه سیاسی که شما دارید و محمد خاتمی را بریده از نظام ؟!!! جزو اپوزیسیون می دانید، حضورتان در کنگره برای من قابل درک است.
چهارم: ضمن انتقادات سیاسی به شما کیاجان، همیشه قدردان زحماتت در ایرانگلوبال جهت بازتاب اندیشه های گوناگون سیاسی هستم.
پاینده باشی عزیز