Skip to main content

دوستان گرامی، انسان ها از

دوستان گرامی، انسان ها از
تبریزی

دوستان گرامی، انسان ها از چهار زمان تاریخی گذشته اند: یک - زمان ددمنشی، دو - زمان برده داری، سه - زمان دهداری، چهار - زمان سرمایه داری

دولت در هر زمان ابزار چیرگی یک بخش از انسان ها بر بخش های دیگر بوده است، روشن است که در زمان ددمنشی چون انسان ها مانند جانوران می زیستند چیزی به نام کشور و دولت نیز در کار نبود اما در زمان برده داری دولت ابزار چیرگی برده داران بر دیگران است و در زمان دهداری دولت ابزار چیرگی دهداران بر دیگران است و در زمان سرمایه داری دولت ابزار چیرگی سرمایه داران بر دیگران است و جهانیان هم اکنون در زمان سرمایه داری زندگی می کنند!

پرسش: سرمایه داری چیست؟

پاسخ: بهره برداری گروه انگشت شماری از مردم یک سرزمین که دارای ابزار کار (سرمایه) هستند از دارائی های آن سرزمین و گرسنه ماندن انبوه میلیونی مردم آن سرزمین سرمایه داری است!

پرسش: دموکراسی چیست؟

پاسخ: .....

..... پاسخ: "دمو" واژه ای یونانی است و برابر پارسی آن مردم است و "کراسی" نیز واژه ای یونانی است و برابر پارسی آن فرمانروائی است، از این روی چم واژه دموکراسی در زبان پارسی مردم سالاری است.

دوستان گرامی، روشن است که در سیستم سرمایه داری آن چه که یونانی ها آن را "دمو" می نامند نمی تواند به فرمانروائی برسد و پیاده شدن دموکراسی در سیستم سرمایه داری ناشدنی است! انبوه میلیونی مرم در رژیم سرمایه داری کارگران و رنجبران و دهقانانی هستند که فرمانروائی در دست آنها نیست بلکه در دست سرمایه داران و زرسالاران است!

آن چه که در سیستم سرمایه داری کسی را از دیگری برتر کرده و به فرمانروائی می رساند پول است و فرمانروائی تنها با نیروی پول شدنی است و کسانی که در سیستم سرمایه داری به فرمانروائی می رسند زرسالان هستند که با نیروی پولشان بر دیگران برتری دارند و در سیستم سرمایه داری به جای مردم سالاری باید از زرسالاری و زرسالاران سخن گفت!

از این روی برای رسیدن به دموکراسی حقیقی در سرتاسر جهان سیستم سرمایه داری باید برچیده شود و به جای بهره برداری گروه انگشت شماری از مردم یک سرزمین از دارائی های آن سرزمین که دارای ابزار کار (سرمایه) هستند باید سیستم بهره برداری برابر و مشترک مردم یک سرزمین از دارائی های آن سرزمین (کمونیسم) در سایه عمومی سازی نهادهای اقتصادی (سوسیالیسم) پیاده شود تا جهانیان به دموکراسی برسند!