Skip to main content

دوستان گرامی، فدرالیسم در

دوستان گرامی، فدرالیسم در
تبریزی

دوستان گرامی، فدرالیسم در سیستم های فدرال - دموکرات (مانند آمریکا و آلمان و استرالیا و .....) برابر است با پخش شدن دستمایه های یک کشور در همه آن کشور و گرداندن بخش های گوناگون آن کشور از سوی مردم آن کشور.

از سوی دیگر فدرالیسم برای پیروان پان های رنگارنگ ناسیونالیستی برابر است با دیوارکشی های هیتلری میان مردم یک سرزمین بر پایه نژاد و تبار و زبان و ملیت و قومیت و اتنیک و برپائی رژیمی ملوک الطوایفی مانند ممالک محروسه قاجار!

در همین برنامه سه تن (یکی پان عرب، یکی پان کرد و یکی هم پان ترک) باهم گفتگو کرده اند و سخن هر سه آنها نیز این است که باید میان مردم ایران بر پایه نژاد و تبار و زبان و اتنیک و قومیت و ملیت دیوارکشی شود و بر روی این دیوارکشی های هیتلری میان مردم ایران نیز نام فدرالیسم گذاشته شود!

من در همین بخش از تارنمای ایران گلوبال نوشتم که گذشته از آن که چنین .....

..... ساختاری برابر با رسیدن به یک رژیم ملوک الطوایفی مانند زمان برده داری و دهداری است و با چنین سیستمی ایران آمریکای دوم و آلمان دوم نخواهد شد اما این سیستم ملوک الطوایفی نیز زمانی می تواند برپا شود که ترک ها و کردها و فارس ها و ..... هر کدام در یک بخش ویژه از ایران زندگی کنند تا بتوان با دیوارکشی میان آنها به این سیستم ملوک الطوایفی که پیروان پان های رنگارنگ می گویند رسید اما حتی برپائی این سیستم ملوک الطوایفی و رسیدن به ممالک محروسه قاجار (آن هم در سده بیست و یکم!!!) هم ناشدنی است چون ترک ها و فارس ها و کردها و ..... در همه جای ایران پراکنده شده اند و در همه جای ایران زندگی می کنند نه در بخش هائی مانند ترکستان و فارسستان!

دوستان گرامی، همه جهانیان پذیرفته اند که سیستم های فدرال - دموکرات مانند آمریکا و آلمان و استرالیا و ..... که هیچ پیوندی با ناسیونالیسم و دیوارکشی های هیتلری میان مردم آن کشورها ندارند پیشرفت آن کشورها و آسایش مردم آن کشورها را در پی دارند اما آیا در سایه رژیمی ملوک الطوایفی و در سایه ممالک محروسه نیز می توان به پیشرفت و آسایش مردم یک سرزمین دست یافت؟

اگر با سیستم ملوک الطوایفی می شد کشوری پیشرفت کند پس باید در زمان قاجار ایران آمریکای دوم و آلمان دوم می شد اما آیا شد؟ پس چرا کسانی خواستار بازگشت ایران به گذشته و زمان ممالک محروسه قاجار هستند؟

دوستان گرامی، رضاشاه سیستم ملوک الطوایفی و سیستم ممالک محروسه را در ایران از میان برد چون جهان کنونی زمان برده داری و دهداری نیست و نمی توان با روش ممالک محروسه کشورداری کرد اما بهسازی های رضاشاه نیمه کاره ماندند و به جای آن که یک سیستم فدرال - دموکرات جای رژیم ملوک الطوایفی و ممالک محروسه قاجار را در ایران بگیرد در سایه دیوانه بازی های محمدرضا پهلوی آریاپرست کار به انتحار اسلامی کشید و کشور ایران هزار و چهارصد سال به گذشته بازگشت و با روی کار آمدن رژیم ولایت فقیه از سرزمین ایران دوزخی بی همتا در جهان ساخته شد!

اکنون چه باید کرد؟ دوستان نازنین و بزرگوار ناسیونالیست مانند آقای یونس شاملی می گویند که باید به گذشته بازگشت و سیستم ممالک محروسه قاجار را از نو در ایران پیاده کرد!

اما من و همه جهانیان می گوئیم که بازگشت به گذشته و رژیم ملوک الطوایفی و ممالک محروسه قاجار در جهان کنونی شدنی نیست و سودی هم برای هیچکس ندارد! خواسته من و هر کسی که پندارهای زهرآگین ناسیونالیستی مغزش را از کار نینداخته اند برپائی رژیمی فدرال - دموکرات در ایران مانند آمریکا و آلمان و استرالیا و چین و فیلیپین و مکزیک و ..... است و روشن است که این رژیم فدرال - دموکرات بدون انگیزه ها و پندارهای ناسیونالیستی می تواند برپا شود!

با گفته ها و نوشته ها و سخنان خنده دار پیروان پان های رنگارنگ ناسیونالیستی مانند دبستان به زبان مادری، آرامگاه کورش، گور داریوش، نژاد اهورائی آریائی، تقویم میترائی، خلیج عربی، کردستان بزرگ و ..... رسیدن به رژیم فدرال - دموکرات در ایران ناشدنی است!

آقای یونس شاملی که حساب کاربری تارنمای ایران گلوبال را دارد می تواند در همین بخش از تارنمای ایران گلوبال پاسخ سخنان مرا بدهد.