Skip to main content

(..... رضاقلدر با نام گذاشتن

(..... رضاقلدر با نام گذاشتن
تبریزی

(..... رضاقلدر با نام گذاشتن ملوک الطوایفی بر مناطق خودمختار رهبران ملت های غیر فارس را قلع و قمع کرد و اموال و زمین های آنها را به نفع خود مصادره کرده و زبان شیرین سره شده فارسی را به همه ملت ها تحمیل نمود و بدین وسیله امکان حق تعیین سرنوشت را برای ملت های ساکن ایران را از بین برد! .....)

پاسخ به این سخنان:

یک - نخست آن که من مانند هواداران رژیم پهلوی ستایشگر بی چون و چرای رضاشاه نیستم، رضاشاه در کارنامه اش هم کارهای خوب دارد و هم کارهای بد!

دو - رضاشاه واژه ملوک الطوایفی را نساخت و همه ایران با سیستم ملوک الطوایفی که ویژه کشورداری در زمان برده داری و در زمان دهداری است گردانده می شد! (از زمان هخامنشیان تا زمان قاجار)

سه - ملت های فارس یا غیر فارس رهبر نداشتند که رضاشاه آن رهبران را قلع و قمع کند! آیا اسماعیل سیمکو در یک انتخابات آزاد از سوی کردها برگزیده شده .....

..... و رهبر ملت غیر فارس کرد شده بود؟ و آیا خزعل در خوزستان در یک انتخابات آزاد از سوی خوزستانی ها برگزیده شده و رهبر خوزستانی ها شده بود؟ کو آن رهبران ملت های غیر فارس؟ آن هم در یک سیستم ملوک الطوایفی و خانخانی و استبدادی؟

چهار - آیا پیش از رضاشاه زبان کاربردی ایرانیانی که فارس زبان نبودند زبان های دیگر بود و از زمان رضاشاه همه ناچار از به کارگیری زبان فارسی شدند؟ و آیا پیش از رضاشاه هزاران دبستان به زبان های ترکی و کردی و ترکمنی و عربی و گیلکی و بلوچی و ..... کار می کردند و از زمان رضاشاه همه آن دبستان ها ناچار شدند زبان فارسی را به کار ببرند؟ زبان دری که به نادرست فارسی نامیده می شود هزار سال است که زبان کاربردی همه ایرانیان است و به کارگیری این زبان از زمان رضاشاه آغاز نشده است که کسی بگوید رضاشاه (..... زبان شیرین سره شده فارسی را به همه ملت ها تحمیل نمود!!! .....) کو آن تحمیل؟ و تازه پیدایش سره نویسی در زبان فارسی نیز کار رضاشاه و رژیم پهلوی نبود و کار کسانی مانند احمد کسروی تبریزی بود که او هم کمابیش یک چپ گرا بود!

پنج - آیا حق تعیین سرنوشت برابر با دیوارکشی میان مردم یک سرزمین بر پایه نژاد و تبار و زبان و رنگ پوست و نیاکان و زادگاه و در یک واژه پندارهای زهرآگین ناسیونالیستی است؟ (به این لینک نگاه کنید)

http://iranglobal.info/node/37218

شش - اکنون که رضاشاه مرده است و رژیم پهلوی نابود شده است چه باید کرد؟ آیا در زمان کنونی و در زمان اینترنت و ماهواره ایران باید با روش ممالک محروسه قاجار گردانده شود؟ و آیا دیوارکشی میان مردم ایران بر پایه نژاد و تبار و زبان و گذاشتن نام فدرالیسم بر روی این دیوارکشی ها و رسیدن به سیستم ممالک محروسه قاجار برابر است با دست یافتن به یک رژیم فدرال - دموکرات مانند آمریکا و آلمان و استرالیا و چین و فیلیپین و مکزیک و .....؟