Skip to main content

بدون پاسخ دادن به سخنان من از

بدون پاسخ دادن به سخنان من از
تبریزی

بدون پاسخ دادن به سخنان من از این شاخه به آن شاخه پریدن برابر با چیست؟ همگان می توانند داوری کنند!

من به این سخنان که: (..... رضاقلدر با نام گذاشتن ملوک الطوایفی بر مناطق خودمختار رهبران ملت های غیر فارس را قلع و قمع کرد و اموال و زمین های آنها را به نفع خود مصادره کرده و زبان شیرین سره شده فارسی را به همه ملت ها تحمیل نمود و بدین وسیله امکان حق تعیین سرنوشت را برای ملت های ساکن ایران را از بین برد! .....) پاسخ های روشنی دادم.

کسی که آن سخنان را گفته بود پاسخ های مرا رها کرده و این بار می گوید: (..... در مورد رضاقلدر از خودتان نپرسیده اید که چه کسی او را انتخاب کرده بود؟ اگر ریگی در کفشتان نیست به این سؤال هم جواب بدهید، چگونه رضاقلدر به قدرت رسید؟ آیا با رأی مردم و یا با کودتا؟ قطعا شما جوابی ندارید! مثل همیشه فرار را بر قرار ترجیح خواهید داد! .....)

پاسخ این است که .....

..... رضاشاه که هم خودش ترک بود و هم مادرش نوش آفرین آیرملو ترک بود و هم پدرش عباسعلی داداش بیگ ترک بود و هم همسرش تاج الملوک آیرملو ترک بود و هم پدرزنش تیمورتاش آیرملو ترک بود و دشمن کمونیست ها نیز بود در آغاز کودتائی کرد و کاره ای شد، سپس چون دست به بهسازی هائی زد در میان مردم هوادارانی یافت، سپس خواست مانند آتاترک در ایران رژیمی جمهوری برپا کند، آخوندهای خشک مغز و کله گچی و نفهمی مانند سیدحسن مدرس گفتند که جمهوریت خلاف شرع است! رضاخان با جمهوریت می خواهد مانند آتاترک دین را از میان ببرد و مردم را بی دین کند و ...... رضاشاه نیز ناچار شد با رأی هوادارانش در مجلس شورای ملی پادشاهی قاجار را از میان ببرد و با رأی مجلس شورای ملی خودش شاه شود!

(..... قطعا شما جوابی ندارید! مثل همیشه فرار را بر قرار ترجیح خواهید داد! .....) همچنان که همگان می بینند من پاسخ دادم! البته روشن نیست که این "همیشه" از کجا می آید؟

اما پرسش من چیست؟ پرسش من این است که: (..... اکنون که رضاشاه مرده است و رژیم پهلوی نابود شده است چه باید کرد؟ آیا در زمان کنونی و در زمان اینترنت و ماهواره ایران باید با روش ممالک محروسه قاجار گردانده شود؟ و آیا دیوارکشی میان مردم ایران بر پایه نژاد و تبار و زبان و گذاشتن نام فدرالیسم بر روی این دیوارکشی ها و رسیدن به سیستم ممالک محروسه قاجار برابر است با دست یافتن به یک رژیم فدرال - دموکرات مانند آمریکا و آلمان و استرالیا و چین و فیلیپین و مکزیک و .....؟)

پاسخ من چیست؟ یکی می گوید کمونیسم بد است و آن دیگری می گوید رضاشاه بد است! اکنون همگان می توانند داوری کنند که چه کسی جوابی ندارد! و چه کسی فرار را بر قرار ترجیح می دهد!