Skip to main content

هزار سال است که زبان دری که

هزار سال است که زبان دری که
تبریزی

هزار سال است که زبان دری که به نادرست زبان فارسی نامیده می شود زبان کاربردی همه ایرانیان است! چرا در این هزار سال کسی گلایه نکرده است که:

(..... حق آموزش به زبان مادری نه تنها یک حق طبیعی و اجتماعی است ..... بلکه محدود شدن کودکان از این روند طبیعی توانایی کودکان را به تحصیل کم می کند! .....) و یا (..... کودکی که فقط به زبان ترکی تکلم می کند و زبان ترکی را می فهمد چطور می تواند در کلاس اول دروس را به زبان فارسی فراگیرد؟ .....) و یا (.....یکی از مهمترین عوامل افت تحصیلی دانش آموزان مناطق دوزبانه همین عدم آموزش به زبان مادری آنهاست! .....) و یا (..... فراموشی زبان مادری موجب خلل در روابط خانوادگی می شود! ..... فراموشی زبان مادری در روابط فرزند و والدین تاثیر منفی دارد! .....) و ..... و ..... و .....

چنین سخنانی که درباره زبان نوشته می شوند نه یک بار، دو بار و سه بار بلکه .....

..... سیل آسا از سوی پیروان پان های رنگارنگ ناسیونالیستی وابسته به بورژوازی و سرمایه داری، ناسیونالیست های چپ نما، چپ های پوپولیست ناسیونالیزه شده، رویزیونیست های پشیمان از کمونیسمی مانند حزب چپ ایران - فدائیان خلق و آدم های شکم سیر دیگر به جهان اینترنت سرازیر می شوند!

برای آن که سخن به درازا نکشد ما کارگران و رنجبران و دهقانان گرسنه ای که بیل و کلنگ و داس و چکش به دست گرفته و از بام تا شام کار می کنیم اما حتی توان خریدن نان ساده را هم نداریم به همگان می گوئیم که:

ما دبستان به زبان مادری داریم و دبستان به زبان مادری هست (نه این که نیست بلکه هست) اما ما آن دبستان هائی را که به زبان مادری کار می کنند ویران و با خاک یکسان خواهیم کرد و به جای آن دبستان ها مستراح خواهیم ساخت! برای چه؟ برای آن که خون نژاد اهورائی آریائی را که در رگ های ما روان هست (نه این که روان نیست بلکه هست) با سرنگ از رگ هایمان بیرون بکشیم و در چاه آن مستراح ها بریزیم!

سخن کوتاه، ما که حتی نان ساده برای خوردن نداریم و از گرسنگی داریم می میریم نه دبستان به زبان مادری را خواستیم و نه خون نژاد اهورائی آریائی را ! خواهشمندیم دست از سر ما بردارید! امیدوار بود آدمی به خیر کسان / مرا به خیر تو امید نیست شر مرسان! (به لینک زیر نگاه کنید)

http://iranglobal.info/node/27006