Skip to main content

ســـلام دوســـلار

ســـلام دوســـلار
lachin
عنوان مقاله:
نارسیست ها در خدمت جمهوری اسلامی در پشت پرچم سرخ

ســـلام دوســـلار...
من روانشناس نیستم, ولی یکی از خواهرهایم دکتر روانشناس است . ایشان مدیریّت کلینیک خود را به عهده دارد و همچنین چند روانشناس در زیر تحت پوشش جواز طبی ایشان مشغول بکار و تحقیق هستند. در طول عمر فعالیّت های روانشناسی ایشان و همکارانشان تا بحال, بیش از 20 هزار بیمار روانی با مشکلات مختلف , روان درمانی شده اند. من این مقاله را از منابع اینترنت بدست آوردم. قبل از اینکه در اینجا منتشر بکنم , عقاید خواهرم را در باره تصحیح بودن چکیده این مقاله را پرسیدم که جواب مثبت گرفتم.
نارسیسیم چیست ؟ ...

خودشیفتگی یا نارسیسیم مانند بعضی از بیماری های روحی چنان خود را زیر لایه هایی از ویژگی های خوب پنهان می کند که تشخیص نشانه های بیماری خودشیفتگی برای بسیاری از افراد مشکل است.
نشانه‌های این بیماری روحی پنهان را با علائم زیر می توان پی برد..
علامت ۱: گوش دادن یک طرفه..

علامت ۱: گوش دادن یک طرفه
آنچه که من می خواهم و آنچه که من می گویم مهم است. نگرانی ها و احساسات شما اهمیتی ندارد. بنابراین، وقتی درباره مسائل بحث می کنیم، فقط نظرات من درست است. شما اشتباه می کنید و یا از اهمیت کمتری برخوردار هستید.

اگر به نظر شما اهمیت دهم خودم را تضعیف کرده ام. یکی دیگر از شاخصه های افراد خودشیفته این است که در پاسخ به آنچه دیگران می گویند، سخن را با با کلمه “اما ….” آغاز می کنند که کلیدی برای پاک کردن و نادیده گرفتن سخنان پس زمینه است.

علامت ۲: همه چیز در مورد من است
من بیشتر می دانم، بهتر می دانم، من جالب تر صحبت می کنم، بیشتر باید درباره من صحبت شود.

وقتی چیزی را میخواهم، باید آن را داشته باشم. همه چیز در مورد من است من بزرگ و مهم هستم و شما فقط اینجا هستید، تا به انجام کارهای من بپردازید.

علامت ۳: قوانین در مورد من اعمال نمی شود
من می توانم همه امور را انجام دهم، من جلوتر از بقیه باید باشم، من قوانین را نادیده می گیرم چون قوانین نباید در مورد من اعمال شود.

علامت ۴: من از انتقاد متنفرم
من می توانم از بقیه انتقاد کنم ولی بقیه نباید از من انتقاد کنند. چون انتقاد به شخصیت من آسیب می زند. از آنجا که این افراد احساس می کنند که همه در مورد آنها فکر می کند، به خودشان اجازه می دهند که از دیگران انتقاد کنند.

اگر شما در مورد احساساتتان صحبت می کنید، هیچ ارتباطی به من ندارد، و شما حق ندارید از من انتقاد کنید. اگر “من احساس تنهایی می کنم،” به این دلیل است که “شما وقت کافی برای من صرف نمی کنید.”

علامت ۵: من درست می گویم و تو اشتباه می کنی، بنابراین مشکلی که بین ما اتفاق می افتد، تقصیر شماست
از این افراد نمی توان انتظار داشت که عذرخواهی کنند چون معتقدند که بالاتر از دیگران هستند و آنها باید دیگران را مجازات کنند. عدم تمایل به پذیرفتن مسئولیت اشتباهات، نیز از مشکلات افراد خودشیفته است.

آنها اینگونه می پندارند که اگر کار من خوب نبوده پس کل سیستم مشکل داشته است.

علامت ۶: من ممکن است سریع خشمگین شوم، اما دلیل عصبانیت من اطرافیان هستند
از جمله صحبت های افراد خود شیفته در این مورد: تو مرا دیوانه کردی؛ تو به من گوش ندادی؛ تو از من انتقاد می کنی؛ تو در حال تلاش برای کنترل من هستی؛ دیدگاه شما اشتباه است، بنابراین شما باید عذرخواهی کنید، نه من.

اغلب نارسیس ها در نگاه اول افرادی اجتماعی هستند، اما ممکن است رفتار اجتماعی آنها سریع به خشم تبدیل شود. هنگاهی آنها خشمگین می شوند، به سرعت دیگران را محکوم می کنند.
..........................................................................................
برگرفته از مقاله های دیگر......

در یک مطالعه در سال ۲۰۰۹درباره نشانه های بیماری خودشیفتگی مشخص شد که در حدود ۶% از امریکایی ها اختلال در شخصیت باروری دارند. اختلال شخصیت یک رفتار اعتیاد آور است به این معنا که یک وضعیت ذهنی که فرد نسبت به خود حساسیت بسیار زیادی پیدا می کنند و بیش از اندازه به خود اهمیت می دهد. این نیاز عمیق توجه به خود، با تحسین و تمجید همراه است که در روابط با دیگران مشکلاتی ایجاد می کند. این گونه رفتار و خصلت در بین زنان و مردان به خصوص زن و شوهرها تفاوت های بسیاری دارد.

خصلت برجسته افراد خود شیفته
برترین خصلت جنسیتی که بین افراد مبتلا به نارسیسیم مشاهده می شود رهبری و اقتدار است. در مقایسه با زنان، معمولا مردان بیشتر علاقه به قدرت و نمایش آن دارند. در حالت نمایشی تفاوت های چندانی مشاهده نخواهد شد چرا که هر دو جنس ممکن است دچار غرور و جذابیت باشند. بسیاری از رفتارهای کلیشه ای جنسیتی می تواند نشان دهنده یک صفت سرکوب شده در آن جنس باشد. روانشناسان می گویند،
ادامه...