Skip to main content

دوستان گرامی، به این سخنان که

دوستان گرامی، به این سخنان که
تبریزی

دوستان گرامی، به این سخنان که لاچین از ده ها هزار کیلومتر دورتر از ایران درباره ترک های ایران می گوید نگاه کنید: (..... کارشناسان می گویند دو زبانگی از مسائل بحث برانگیز کشورهای چند زبانه از جمله ایران است! .....) و یا (..... افت تحصیلی، ترک تحصیل و عملکردهای دانش آموزان دو زبانه از سوئی با دو زبانگی و از جهتی با روش های متفاوت آموزش ارتباط دارد! .....) و .....

پاسخ:

یک - آن کارشناسان چه کسانی هستند؟ چرا آن کارشناسان جز نوشته های پان نامه ای هیچ جا یافت نمی شوند؟ به جز ناسیونالیست هائی که در پان نامه هایشان خود را کارشناس و روانشناس و دکتر و پروفسور و استاد دانشگاه و ..... جا می زنند چرا هیچکس تا کنون آن کارشناسان را ندیده است؟

دو - اگر دو زبانگی در ایران بحث برانگیخته است آن بحث در کجای ایران انجام شده است؟ و چرا در ایران به جز پانستانی ها کسی درباره زبان بحث .....

..... نمی کند و کلنجار ذهنی او زبان نیست؟

سه - هزار سال است که زبان فارسی زبان کاربردی همه ایرانیان است، چرا در این هزار سال دو زبانه بودن بحث برانگیز نبوده است و افت تحصیلی را در پی نداشته است و ترک تحصیل دانش آموزان از پیامدهای آن نبوده است اما ناگهان پس از هزار سال که پدیده هائی به نام پان ترکیسم و پان کردیسم و پان عربیسم و پان های رنگارنگ دیگر پیدا شده اند این سخنان گفته و نوشته می شوند؟

چهار - آیا بحث های ایرانیان درباره دبستان به زبان مادری و زبان پدری و زبان عمه ای و زبان خاله ای است؟ و یا درباره شکنجه و کشتار زندانیان، تورم تازنده، گرانی های جهشی، کمبود کالا، کمبود دارو، بازار سیاه، دزدی هائی با ارقامی نجومی و گندکاری های دیگر رژیم دوزخی ولایت فقیه است؟

پنج - آیا در کشورهائی مانند آمریکا و استرالیا و چین و ..... که ده ها زبان گویشور دارند دبستان ها با ده ها زبان کار می کنند و یا با یک زبان؟

شش - در کشورهائی مانند آمریکا و استرالیا و چین و ..... که ده ها زبان گویشور دارند چرا دو زبانه بودن بحث برانگیز نیست و افت تحصیلی و ترک تحصیل را در پی ندارد؟ و چرا تنها در ایران آن هم بر پایه پان نامه های پانستانی ها دو زبانه بودن هم بحث برانگیز است و هم افت تحصیلی و ترک تحصیل را در پی دارد؟

هفت - چرا هرگز کودکان ترک زبان کسانی که وابسته به بورژوازی و خرده بورژوازی مرفه هستند ترک تحصیل نمی کنند؟

هشت - پانستانی ها ترک تحصیل کودکان فارسترین فارس های ایران را برای فقر و نداری با کدام فلسفه بافی می خواهند ماله کشی و ماست مالی کنند؟

نه - چرا هزاران اندیشمند و دانشمندی که فارس زبان نبودند اما در دبستان هائی که به زبان فارسی کار می کردند درس خواندند ترک تحصیل نکردند و چرا آن ترک تحصیل من درآوردی را درباره اینان کسی ندیده است؟

دوستان گرامی، اینها نمونه هائی از سخنان صد من یک غاز و بی سر و تهی هستند که پیروان پان های رنگارنگ ناسیونالیستی پیاپی آنها را می گویند و می نویسند که البته این سخنان برای فریب جوانان کم سن و سال و ساده دل کارائی دارند اما آگاهان به آنها پوزخند می زنند!