Skip to main content

دوستان گرامی، رضاشاه هم خودش

دوستان گرامی، رضاشاه هم خودش
تبریزی

دوستان گرامی، رضاشاه هم خودش ترک بود، هم مادرش نوش آفرین آیرملو ترک بود، هم پدرش عباسعلی داداش بیگ ترک بود، هم همسرش تاج الملوک آیرملو ترک بود و هم پدرزنش تیمورتاش آیرملو ترک بود! آری، رضا پالانی، رضا قلدر، رضا میرپنجه، رضا جاسوس، رضا مزدور و ..... ترک نژاد و ترک تبار و ترک زبان بود اما پان ترک هائی که درباره رضاشاه با زبان توهین و دشنام و ناسزا سخن می گویند هرگز درباره ترک بودن رضاشاه چیزی نمی گویند و نمی نویسند و همواره می کوشند ترک بودن رضاشاه را ماله کشی و ماست مالی کنند!

از سوی دیگر پان ترک ها همواره می کوشند هزاران گندکاری شاهان قاجار را که آنها نیز ترک بودند لاپوشانی کنند! به این سخنان نگاه کنید: (..... اصلاح دولت قاجار! .....) ، (..... حکومت ترک قاجار! .....) و .....

نخست آن که آیا انقلاب مشروطیت برای اصلاح دولت قاجار بود و یا برای ریشه کن کردن گندکاری های .....

..... بی شمار شاهان قاجار؟ و آیا در زمان فرمانروائی شاهان قاجار دولتی هم در کار بود که بتوان آن را اصلاح کرد و یا هیچ دولتی در کار نبود؟ انقلاب مشروطیت برای آن بود که از صفر پس از برپائی پارلمان، دولتی که در برابر پارلمان پاسخگو باشد بر سر کار آید! پس سخن از کدام اصلاح دولت قاجار است؟ و کو آن دولت؟

دیگر آن که گندکاری های بی شمار پادشاهان ترک قاجار که پان ترک ها می کوشند آنها را لاپوشانی کنند بسیار بیش از آن است که در یک یادداشت کوتاه بگنجد! در آغاز به روی کار آمدن شاهان قاجار بخش هائی از قفقاز که هزاران سال بخشی از خاک ایران بودند از دست ایران گرفته شدند! و جمهوری آذربایجان کنونی، جمهوری ارمنستان کنونی، جمهوری گرجستان کنونی و بخش هائی از داغستان کنونی از خاک ایران جدا شدند!

پس از آن که در سایه کشورداری شاهان قاجار آن بخش ها از ایران جدا شدند به جای آن که گردانندگان رژیم قاجار به خود آیند و تدبیری نیکو در کشورداری را در پیش بگیرند همچنان فرمانروائی بر ایران را ابزار خوشگذرانی کردند! از این روی هنگام فرمانروائی ناصرالدین شاه قاجار جمهوری ترکمنستان کنونی که هزاران سال بخشی از خاک ایران بود بدون شلیک حتی یک تیر از ایران جدا شد! افغانستان نیز که هزاران سال بخشی از خاک ایران بود بدون شلیک حتی یک تیر از ایران جدا شد! و بخشی از بلوچستان نیز که هزاران سال بخشی از خاک ایران بود بدون شلیک حتی یک تیر از ایران جدا شد!

همچنان که پیش از این گفته شد سخن درباره گندکاری های بی شمار پادشاهان ترک قاجار بسیار بیش از آن است که در یک یادداشت کوتاه بگنجد اما هم اکنون پان ترک ها هم رژیم قاجار را برای ترک بودنش می ستایند و هم بر روی ساختار ملوک الطوایفی رژیم قاجار نام مرزهای طبیعی گذاشته و می خواهند از نو ایران و ایرانی را گرفتار سیستمی مانند ممالک محروسه قاجار کنند!

هنگامی هم که پان ترک ها می خواهند درباره دبستان به زبان مادری و زبان پدری و زبان عمه ای و زبان خاله ای الم شنگه به پا کنند از نافرجام بودن انقلاب مشروطیت برای ساخته نشدن آن دبستان ها داد سخن می دهند!

سخن کوتاه، نه ستارخان پان ترک بود و نه انقلاب مشروطیت برای پان ترکیسم بود و نه رضاشاه فارس بود و نه در زمان کنونی مردم دردمند و درمانده و گرسنه ایران خواهان شنیدن سخنان پان نامه ای هستند!