Skip to main content

(دنباله) ..... کشتارها و

(دنباله) ..... کشتارها و
تبریزی

(دنباله) ..... کشتارها و ددمنشی های فراوان فرمان داد به زن های وابسته به خاندان زند تجاوز شود که یکی از این زن ها نیز مریم همسر لطفعلی خان زند بود که ده ها بار به او تجاوز شد! آقامحمدخان قاجار سپس به کرمان تاخت و فرمان داد به همه زن های کرمانی تجاوز شود و همه مردان کرمان نیز کور شوند! روشن است که با این ددمنشی ها و بیدادگری های فراموش نشدنی که از آقامحمدخان قاجار دیده شدند مردم شیراز و فارس و کرمان و جنوب ایران از قاجاریان بیزار شدند و قاجاریان را در نبردهای فراوانی مانند نبرد با روس ها که در آینده گرفتارشان شدند یاری نکردند! آقامحمدخان قاجار سپس به گرجستان و تفلیس تاخت و مردم بی دفاع تفلیس را با آن که تسلیم شده بودند کشتار کرد و فرمان تجاوز به زن های تفلیس را داد و بسیاری از زن های گرجستان را به بند کشید و به نام کنیز در ایران فروخت! روشن است که مردم گرجستان .....

..... فرمانروائی پادشاهان روس را که هرگز چنین ددمنشی هائی را درباره گرجی ها انجام نداده بودند بهتر از فرمانروائی قاجاریان دانستند و در آینده هنگام نبرد ایران با روسستان با خواست خودشان به روسستان پیوستند و نه تنها به یاری روس ها شتافتند بلکه با سپاهیان قاجار نیز جنگیدند! سرانجام آقامحمدخان قاجار از سوی نزدیکانش در شهر شوشی (شهری در جمهوری ارمنستان کنونی) کشته شد! کارهای آقامحمدخان قاجار که از پیامبر اسلام و تازش مسلمان ها به سرزمین های دیگر الگوبرداری شده بودند نمونه ای از هوشمندی و درایت قاجاریان است!!!

پس از کشته شدن آقامحمدخان قاجار فتحعلیشاه قاجار (که باید او را گندعلیشاه و ننگعلیشاه قاجار نامید) بر سر کار آمد، آقامحمدخان قاجار اگر ستمگر بود دست کم سردار شایسته جنگی بود اما فتحعلیشاه قاجار گذشته از آن که ستمگر بود سر و کاری با جنگ نداشت و همه مالیات هائی که به زور از مردم ندار و گرسنه ایران می گرفت برای خوشگذرانی هزینه می کرد و به جای ستمگر جنگجو یک ستمگر خوشگذران بر سر کار آمده بود! باری، رویدادهای گرجستان و دادخواهی گرجی ها در دربار روسستان دستاویزی برای لشکرکشی روس ها به ایران شد! اگر آقامحمدخان قاجار بر سر کار بود شاید ایرانیان شکست نمی خوردند اما فتحعلیشاه قاجار بر سر کار بود که کارش خوشگذرانی و خوردن و خوابیدن بود! فتحعلیشاه قاجار برای پرخوری چنان چاق شده بود که نمی توانست از جایش تکان بخورد چه رسد به آن که فرماندهی لشکریان را برای نبردهائی دور و دراز در دست گیرد! پس از نبردهای فراوان سرانجام بخش هائی از قفقاز که هزاران سال بخشی از خاک ایران بودند از خاک ایران جدا شدند! و جمهوری آذربایجان کنونی، جمهوری ارمنستان کنونی، جمهوری گرجستان کنونی و داغستان کنونی از دست رفتند! کارنامه فتحعلیشاه قاجار نمونه ای دیگر از هوشمندی و درایت قاجاریان است!!!

پس از مرگ فتحعلیشاه قاجار با کارنامه ای سراسر ننگ، محمدشاه قاجار بر سر کار آمد، کار محمدشاه قاجار دیکتاتوربازی و کشتن و کور کردن نزدیکانش بود و در زمان محمدشاه قاجار باز هم بخش هائی از ایران از دست رفتند که سلیمانیه (شهر و منطقه ای در عراق کنونی) نمونه ای از آنهاست که محمدشاه قاجار سلیمانیه را بدون شلیک یک تیر و دودستی به دولت عثمانی پیشکش کرد! سرانجام محمدشاه قاجار برای پرخوری دچار بیماری نقرس شد و مرد! کارنامه محمدشاه قاجار نمونه ای دیگر از هوشمندی و درایت قاجاریان است!!!

پس از مرگ محمدشاه قاجار ناصرالدین شاه قاجار بر سر کار آمد، ناصرالدین شاه قاجار به خوشگذرانی و به باد دادن پول های بادآورده پرداخت و هنگامی که دشمنان ایران از هر سو برای ایران و ایرانی دسیسه چینی می کردند ناصرالدین شاه قاجار در شکارگاه ها روزگار می گذراند، اگر در زمان فتحعلیشاه بخش هائی از قفقاز که هزاران سال بخشی از خاک ایران بودند پس از جنگ از دست رفتند در زمان ناصرالدین شاه قاجار بخش های دیگری از خاک ایران بدون جنگ از دست رفتند! و افغانستان کنونی، جمهوری ترکمنستان کنونی، بخش هائی از بلوچستان، بخش هائی از پاکستان کنونی که همگی هزاران سال بخش هائی از خاک ایران بودند بدون جنگ از خاک ایران جدا شدند! ناصرالدین شاه قاجار که به جز شکار و کباب و شراب ستم پیشه نیز بود سرانجام به دست ستمدیده ای به نام میرزارضا کرمانی کشته شد، کارنامه سراسر ننگ ناصرالدین شاه قاجار نمونه ای دیگر از هوشمندی و درایت قاجاریان است!!!

پس از کشته شدن ناصرالدین شاه قاجار مظفرالدین شاه قاجار بر سر کار آمد که او نیز در سراسر زندگیش به خوشگذرانی پرداخت و چون حال و حوصله جنگ و دعوا را نداشت امتیازهای فراوانی به بیگانگان داد و پس از پیدایش جنبش مشروطیت باز هم چون حال و حوصله جنگ و دعوا را نداشت فرمان مشروطه را امضا .....