Skip to main content

(دنباله) ..... کرد و سرانجام

(دنباله) ..... کرد و سرانجام
تبریزی

(دنباله) ..... کرد و سرانجام برای پرخوری و پرنوشی بیمار شد و مرد! زندگی مظفرالدین شاه قاجار نمونه ای دیگر از هوشمندی و درایت قاجاریان است!!!

پس از مظفرالدین شاه قاجار محمدعلی شاه قاجار بر سر کار آمد، محمدعلی شاه قاجار را نه یک شاه بلکه عروسک کوکی روس ها باید نامید! محمدعلی شاه قاجار که پیش از شاه شدن به خوشگذرانی می پرداخت از سیاست و کشورداری چیزی نمی فهمید و پس از شاه شدن مجلس شورای ملی را با پشتیبانی روس ها به توپ بست و آزادی خواهان را کشت و سپس به تبریز لشکرکشی کرد تا ایستادگی تبریزیان را سرکوب کند اما شکست خورد و به روسستان پناهنده شد و بار دیگر نیز خواست با پشتیبانی روس ها به ایران بیاید و نبردی را در این باره به راه انداخت اما باز هم شکست خورد و سرانجام برای پرخوری و پرنوشی دچار بیماری دیابت شد و در ایتالیا مرد! زندگی محمدعلی شاه قاجار .....

نمونه ای دیگر از هوشمندی و درایت قاجاریان است!!!

پس از محمدعلی شاه قاجار احمدشاه قاجار در دوازده سالگی شاه شد، احمدشاه قاجار از شاه بودن تنها نام شاه را داشت و ایران را دیگر کسانی که وابسته به قاجاریان بودند می گرداندند! احمدشاه قاجار نیز مانند پدر و پدربزرگش پرخوری و پرنوشی و خوشگذرانی را پیشه کرده بود، باری، پس از کودتای رضاشاه و رویدادهای گوناگون دیگر احمدشاه از ایران رفت و چهار سال پس از آن که رضاشاه پادشاه ایران شد برای پرخوری و پرنوشی در سی و سه سالگی در پاریس مرد! زندگی احمدشاه قاجار نمونه ای دیگر از هوشمندی و درایت قاجاریان است!!!

به جز آقامحمدخان قاجار که سردار جنگی شایسته ای بود و کاری با خوشگذرانی نداشت همه شاهان قاجار خوشگذران بودند و به جز زمان آقامحمدخان قاجار در زمان فرمانروائی شاهان دیگر قاجار کمابیش نیمی از خاک ایران از ایران جدا شد! آن هم بخش هائی از ایران که هزاران سال بخشی از ایران بودند!

دوستان گرامی، درباره هوشمندی و درایت قاجاریان تا اینجا به گونه ای فشرده سخن گفته شد اما این که چرا برخی از پان ترک ها قاجاریان را می ستایند و درباره قاجاریان با کارنامه درخشانی که در زمینه گندکاری های گوناگون دارند می گویند: "نازی، نازی، گل پیازی!" برای چیست؟ اگر سخن بر سر ترک بودن قاجاریان است رضاشاه نیز ترک بود و اگر سخن درباره ساخته شدن دبستان به زبان مادری و زبان پدری و زبان عمه ای و زبان خاله ای است در زمان قاجاریان نیز زبان کاربردی همه ایرانیان زبان فارسی بود! پس چرا برخی از پان ترک ها می کوشند گندکاری های قاجاریان را ماله کشی و ماست مالی کنند؟

برای آن که در زمان قاجاریان ساختار کشورداری در ایران ملوک الطوایفی بود و برخی از پان ترک ها چون خواستار بازگشت ایران به سیستم ملوک الطوایفی و ممالک محروسه قاجار و گذاشتن نام فدرالیسم بر روی این سیستم ملوک الطوایفی هستند از این روی با آب و تاب به ستایش از قاجاریان روی آورده اند وگرنه سخن گفتن از هوشمندی و درایت قاجاریان برابر است با کشک!