Skip to main content

اون دو تا روضه خون دوزاری رو

اون دو تا روضه خون دوزاری رو
آشچی
عنوان مقاله:
رتبه نظامی کشورهای جهان در ۲۰۱۹؛ «ایران سه پله بالاتر از اسرائیل است»

اون دو تا روضه خون دوزاری رو نگاه کن! الان دارن با خودشون میگن از صدقه سر حضرت امام و ملت جاهل، چی بودیم و چی شدیم! یعنی این همه توپ و تانک برای حفاظت و بهتر چریدن ماست راستی راستی؟ خدا امام رو بیامرزه که خوب نونی گذاشت تو بغلمون.
یک چیزی هم راجع به این رتبه بندی؛ یعنی به نظر میاد فقط کمیت تسلیحات مد نظر باشه در این رتبه بندی تا کیفیت. ولی واقعیت اینه که تسلیحات تاریخ گذشته در میدان جنگ مفت نمی ارزه. این موضوع تا به حال صد بار امتحان شده. مثلا در جنگ کره، کره شمالی از تانکهای تی 34 روسی استفاده میکرد که در زمان خودشون تانکهای خیلی خوبی بودن. اما در مقابل تانکهای پرشینگ آمریکایی عملکرد بسیار ضعیفی داشتن.

در حالی که در مقابل تانکهای مدل قدیمیتر شرمن آمریکایی، همون تانکهای تی 34 روسی بسیار موفق بودن. یا در جنگ 6 روزه، سوریه تعداد زیادی تانک پانزر آلمانی به میدان آورده بود که از بهترین تانکهای جنگ جهانی بودند ولی در برابر تانکهای مدرنتر اسرائیل همگی از بین رفتند (حتی تا جایی که یادم میاد حتی یک تانک اسرائیلی توسط پانزرها نابود نشد و در نتیجه، بلندیهای جولان اشغال شد). حالا جای سواله که خیل جنگنده های اسقاطی ایران در مقابل اف 35 های اسرائیلی چه عملکردی خواهند داشت؟ به این ترتیب، شاید نیروی هوایی ایران در عرض یک هفته به کل نیست و نابود بشه.