Skip to main content

آقای پورمندی عزیز، با تشکر از

آقای پورمندی عزیز، با تشکر از
احد قربانی دهناری

آقای پورمندی عزیز، با تشکر از تلاش ارزشمند شما در ارائه صورت وضعیت جنبش مخالف ج.ا.
اما بنیان تقسیم شما نامشخص است که بر مبنای تاکتیک، استراتژی و یا برنامه آنها بوده است یا نه.
اگر شما واقعن خواستار گذار قهرپرهیز از ج.ا. هستید باید در پی همگامی و همقدمیِ وسیع‌ترین نیروهای ایرانی باشید. ولی شما اصلاح‌طلبانی که به نام اصلاح ولی به کام ولایت مطلقه عمل می‌کنند را می ستائید و سازمان مجاهدین خلق و مشروطه خواهان را از صف مبارزه متحد مردم حذف می کنید.
بی‌شک شما بهتر از من می دانید سلطنت‌طبان طیف همگون نیستند. سلطنت‌طلبی مساوی با دیکتاتوری نیست. (سوئد و انگستان پادشاهی هستند و ج.ا. جمهوری).
ما نمی توانیم و حق نداریم مبارزه دیگران نفی کنیم. سازمان مجاهدین خلق در ایران ریشه تاریخی دارد و از سرسخت‌ترین مخالفان ج.ا. است و برنامه سکولار اعلام کرده است. (ما می توانیم به تاکتیک ها و دیگر نارسائی‌های

این سازمان انتقاد داشته باشیم.) ولی در مبارزه با ج.ا. این سازمان در کنار ماست.
یک جنبش قهرپرهیز تنها سلاحش اتحاد وسیع نیروهای سیاسی و تشکل‌های مدنی است. بدون اتحاد وسیع و فراگیر، جمهوری اسلامیِ تا بن دندان مسلح علیه توده ها و نیروی های مبارز فلج نمی شود و به زانو در نمی آید.
جواز بقا و شرکت در مبارزه سیاسی در ایران فردا را مردم ما با حمایت خود از سیاست و برنامه های نیروها صادر می کنند. حال ما باید همه‌ی توانمان را جمع و همه نیروها را همگام کنیم.
اما جنبش ما باید شرط مشخص داشته باشد و با آن معیار عمل کند. من این شرط را گذر قهر پرهیز از ج.ا. با برنامه دموکراسی و سکولاریسم می بینم. هر نیروئی این دو شرط را می‌پذیرد و تضمین می‌کند، باید دستش را بفشاریم و همگام با او مبارزه کنیم.
تندرستی و پیروزی شما دوست عزیز ارزوی قلبی من است،
احد قربانی دهناری