Skip to main content

شاید هم قسما حق با شما باشه و

شاید هم قسما حق با شما باشه و
آشچی
عنوان مقاله:
اندی خواننده ی خاوری!

شاید هم قسما حق با شما باشه و بعضی از ارامنه از فردای افتادن این رژیم دلهره داشته باشند. ولی این به این معنی نیست که از شرایط امروزشون راضیند. انگلس حرف معروفی داره به این مضمون که ملتی که ملت دیگر رو استثمار میکنه، در واقع به دست و پای خودش زنجیر زده. مثالش همین موضوع قره باغ که توسط ارمنستان اشغال شده و امروز باعث شده که این ملت آویزان روسیه و حتی جمهوری اسلامی باشه. البته که اگر تحولی در ایران بوجود بیاد، حتی در این سطح که شهردارها توسط مردم انتخاب بشن، همون شهردارهای منتخب شهرهای آذربایجان با ارائه خدمات برای صادرات و حمایت لجستیکی از ارمنستان
نمیتونن موافق باشن. چون با رای مردم اومدن و نظر جامعه آذربایجان در رابطه با موضوع قره باغ مشخصه. ولی این به این معنی نیست که اون بخش از ارامنه از شرایط راضیند. فقط گیر کردن یا خودشون رو گیر دادن و راه دیگه ای ندارن.

یکی از این افراد همین آرسن نظریان هست که یک ناسیونالیست چپ نمای دو آتشه است. اما یقینا گروه دیگه ای از ارامنه هم هستند که واقع بینانه تر با موضوع برخورد میکنند و میگن گور بابای قره باغ و برای ما مهم زندگی خودمون هست. البته که این گروه مشکلی با تحول نخواهند داشت.