Skip to main content

همانطور که رژیم اسلامی تهران

همانطور که رژیم اسلامی تهران
Anonymous

همانطور که رژیم اسلامی تهران دیر یازود برای تکمیل پروژه های اتمی خویش در نهان و آشکار به اهداف خود نزدیک میشود. بنظر کارشناسان اگر روند غنی سازی دو مرتبه از سر گرفته شود، تحصیل سلاح اتمی برای رژیم چندان طول نخواهد کشید.
در صورتیکه اغلب کشورهای هم جوار ترکیه چه از راه زمینی و چه از راه دریائی به سلاح اتمی مجهزاند، در میان این کشور ها، ترکیه تنها کشوری است که از تحصیل چنین سلاحی تا بحال منصرف شده است. در صورتیکه ضروت زمان تورکیه را در مسیر پر تلاتم سوق میدهد، با توجه به واقعیتهای موجود منطقه، اکنون ترکیه بیش از هر زمان دیگر آماج تخریب و حملات کشورهائی است که خود را سرور دیگران تلقی کرده در صدداند با مداخله در سیاست داخلی تورکیه، آرامش جامعه آنرا با ترویج تروریسم و کودتا در هم بریند.
با توجه به جوانب امر و تاثیر روند چنین تهدیدها علیه مردم ترکیه، دولت ترکیه دیر یا زود برای حفظ تعادل قوا

و تامین امنیت و موجودیت خویش در منطقه و مهمتر از همه در قابل تهدیدهای دائمی ابر قدرتها، خواسته یا نا خواسته در مسیر تحصیل سلاحهای اتمی گام بر خواهد داشت. ترکیه جزو 20 کشور صنعتی جهان بشمار میآید، تعداد قابل توجهی از سلاخ های هوا رزمی خود را بطور خودکفا تامین میکند. در روابط بین الملی چیزی که حرف اول را میزند، اخلاق و قانون نیست، بلکه قدرت نظامی و مالیست. کسی که مشت محکمی دارد حرفش را میزند، در غیر این صورت باید فرمانبردار قدرتهائی باشد که از نظر نظامی بر منطقه مسلط اند. با توجه به اوضاع آشفته جهانی و سیر تنش زای روند خاورمیانه، ترکیه برای رهائی از فشار و کاستن از تهدیدهای دول خارجی، که مثل هیولا چنگ خود را بر حلقوم ترکیه انداخته اند، مخصوصا در خصوص مبارزه با تروریسم، و برای دست یابی به امنیت لازم، چاره اندیشی اساسی کرده، امکانات خویش را در زمینه های مختلف بکار خواهد بست.
هر دولتی موظف است برای تامین امنیت داخلی و حفظ آرامش جامعه خویش، خصوصا ایحاد تعادل قوا در منطقه در مقابله با تهدیدهای دول خارجی سیاستی اتخاذ کرده آنرا جامعه عمل پوشاند. ترکیه نیز از این قاعده مستثنی نیست.