Skip to main content

این بیانیه مثل بسیاری از

این بیانیه مثل بسیاری از
آشچی
عنوان مقاله:
در مقابل موج جدید سرکوبهای جمهوری اسلامی به پاخیزیم!

این بیانیه مثل بسیاری از بیانیه های مشابه، سرشار و سرریز و لبریز از عبارات و جملات حماسیست:
"۱- گسترش کمی و کیفی اعتراضات مدومی و رادیکالتر شدن جنبشهای اجتماعی است .
۲- ترس و وحشت حکومت از سقوط کل نظام بدست مردم ایران ."
"اپوزیسیون آزادیخواه, با انتقال کانون مبارزات به خیابان و گام های عملی برای تشکل و سامانیابی کنشگران سیاسی و اجتماعی, می تواند تدارک تغییر توازن قوا بسود مردم و بستر عینی براندازی حکومت و استقرار جمهوریت, لائیسیته, داد و دمکراسی را فراهم کند۔"
آقا ول کن این همبستگیها و دل بستگیها و خیزشهای رادیکال و انتقال کانون به خیابان (کدوم مبارزه؟ کدوم کانون؟) و تغییر توازن قوا بسود مردم و باقی شعارهای احساسی کیلویی رو! من الان یک مثال ساده می زنم. اگه در این مورد جامعه ایران حداقلی از همبستگی و حس سمپاتی رو نشون داد که حق با شما

وگرنه باید اذعان کنید که برای این حرفها و خواب و خیال سرنگونی جمهوری اسلامی خیلی خیلی زوده. مثالش همین دختر هوادار فوتبال که به اون وضع فجیع فوت شد. خوب، حالا ظاهرا وجدان جامعه به درد اومده و حتی بعضی از بازیکنان فوتبال ایران صداشون بلند شده و میگن این فوتبال رو تحریم کنیم. بشینیم ببینیم چنین اتفاقی میفته یا باز ملت الکی خوش برای بازی دربی مسخره و بی کیفیت از شهرهای دور و نزدیک میریزن استادیوم و شب رو با پتو جلوی دروازه های استادیوم سر میکنن، صبح هم از سرباز نیروی انتظامی همه جور فحش و فضاحت رو میشنون، به هم دیگه هم تا زبونشون میچرخه فحش میدن، بلکه حتی سنگ و ترقه هم بزنن تو سر و کله همدیگه تا چند تا بازیکن بی کیفیت و بی خاصیت به جای فوتبال بازی کردن همدیگه رو توی زمین کتک بزنن و از این راه به نون و نوایی برسن. یا باز حضرات میلیتچی فتوا میدن که این مبارزه فارسهاست و به ما ربطی نداره چون مبارزه واقعی تیراختور تیراختور گفتنه. امتحان ساده ایه، مگه نه؟ چون در استادیوم کسی حاضر غایب نمیکنه، به شناسنامه کسی هم مهر نمیزنن، کسی هم با استادیوم نرفتن از وام ازدواج و مسکن محروم نشده، عبادت مذهبی ریشه دار و وظیفه شرعی و مکه و عتبات رفتن هم نیست که بگیم آخوند سده هاست شست و شوی مغزی داده ملت رو. یک محک ساده است که ببینیم جامعه واقعا تا چه اندازه با هموطنش حس همبستگی داره و به حقوق زنان حساسه. حالا بشینیم ببینیم چی میشه. اگه این فوتبال تحریم شد، که حق با شما. وگرنه بیایید اعتراف کنیم که از ماست که بر ماست و سقف لیاقت و استحقاقمون همین رئیسی و حداد عادل و علم الهدی و سردار نقدی و جنتی و برادران و خواهران ارزشی و آتش به اختیار و اوباش و دزدان سر گردنه گیره.