Skip to main content

در کامنتی آقای جمال خطاب به

در کامنتی آقای جمال خطاب به
Anonymous

در کامنتی آقای جمال خطاب به "آقای یئنیلیک" از دیوار گوشتی صحبت کرده بود، لازم دیدم در این مورد مطلب مختصری را بمحضرش برسانم.
ضمن سلام، تابحال ما اسم دیوارهای مختلفی را شنیده بودیم، مثل دیوار چین، دیوار برلین، دیوار آهنی بین ایالات متحده آمریکا و مکزیک، و یا دیوار بتنی، دیوار سنگی، دیوار کاهگلی، و یا دیوار صوتی.. و امثالهم. اما دیوار گوشتی که ایشان از آن صحبت میفرماید برایمان تازگی داشت.
ایشان خطاب به (جناب یئلینیک) در این مورد میفرماید:
" تورکیە و مرزهای تورکیە از همان ارارات و سرخس تا دریای مدیترانە یک دیوار گوشتی ملت کورد وجود دارد کە راه نفت و گاز و راه ابریشیم چین بە تورکیە و اوروپا باید از این دیوار گوشتی ملت کورد عبور کند...آذربایجان علی اف و در آیندە تبریز و معاملە با اوروپا و رسیدن بە دریای مدیترانە بستگی تمام بە ملت کورد دارد همنیطور نفت و گاز قطر و کشورهای حوزەی خلیج

بە دریای مدیترانە باید از کوردستان عراق عبور کند..." پایان نقل قول.
در این خصوص لازم است بمحضر جناب جمال عرض شود؛
آیا ایشان یادش رفته است وقتی اردوغان پاسپورت تورکی آقای"نچیروان بارزانی" رئیس اقلیم شان را تمدید نکرد، فرودگاهای ترکیه را به روی بارزانی و اقلیم کرد بست، اکراد باید با اسب و قاطر از مرز ترکیه به طرف عراق راه می افتادند؟
کار بجائی رسید، حتا در مناطق شمال عراق، در اثر نبود تردد وسائل نقلیه بیرون مرزی، مواد غذائی، نظیر آب و نان، اقلام داروئی... و امثالهم نیز گیر نمی آمد، و همین امر سبب شد مردم اقلیم و احزاب سیاسی علیه بارزانی و باند او به خیابان آمده اعتراض کنند گفتند بیخود کردی اعلام استقلال میکنی.
آیا آن دیوار گوشتی کجا بود؟ چه کاری از دستش بر آمد؟ وقتی ارتش عراق برای پاکسازی گروهای مسلح اکراد به مناطق نفتی عراق روی آورد، کجا بود این دیوار گوشتی به محض دیدن ارتش عراق، فرار را بر قرار ترجیح دادند.
زمانیکه گروهای مسلح تروریستی در شرق ترکیه به سبک اسلامی، غزوات خندق راه انداختند، نتیجه چه شد؟ دیوار گوشتی اکراد کجا رفت؟ چه نقشی بازی کرد در آن واقعه؟ جز اینکه اردوغان همه را از آنجا پاکسازی کرده، خندقها را با بلدوزر پر کردند.
ایشان براستی باور به دیوار گوشتی دارد؟ شاید فکر میکند چنین دیوار گوشتی بدستور اجنبیها، با سیاستهای موزیانه، با ازدیاد جمعیت، با تغییر ترکیب تدریجی تعدادتان انشاالله بین ترکیه و آزربایجان جنوبی مرز گوشتی خواهید کشید؟ شما یک میلیارد نفر هم که باشید، آنجا ترکیه است. اینور مرز هم آزربایجان.
... وقتی به ایشان گفته میشود قبل از اینکه چنین ادعاهای خنده داری را بکنید، اول تاریخ تورکها را مطالعه کنید، بعد از این حرفها بزنید. از ما دلخور میشود. آنهائی که زیر بغلتان هندوانه داده شما را جلو میدهند،در وهله اول اگر خودشان امکان کشیدن چنین دیوار گوشتی را داشتند، شما را جلو نمی انداختند. ایشان براستی فکر میکند گویا ملت ترکیه و آزربایجان باید از آنان ویزا بگیرند؟
جمال جان! آیا قصد دارید دو مرتبه به سلیمانیه عراق تشریف ببرید؟ آنجا نیز همانطور که از اسمش پیداست ششصد سال تحت حاکمیت سلطان سلیمان پادشاه عثمانی بوده است. کمی منطقی باشید. چنین نقشه هائی اگر شدنی بود، دول خارجی قبل از اکراد بدان اقدام میکردند. زمانی ارمنی ها را جلو انداخته آنها را قربانی مطامع خویش ساختند، اینک شماها را دارند بازی میدهند. دلتان کمی به مردم کورد بسوزد! آنها را قربانی زیاده خواهی هوا و هوسهای خود نکنید.
زمانیکه سروران خارجی تان از شش طرف به ترکیه حمله ور شده بودند، قادر به اجرای چنین نقشه ای نشدند، حالا شما میخواهی بین آزربایجان و ترکیه دیوار گوشتی درست کنی؟...