Skip to main content

جناب کامنتبان، دروغ می گویید

جناب کامنتبان، دروغ می گویید
آشچی

جناب کامنتبان، دروغ می گویید. دروغ می گویید و برای پوشاندن رفتار زشت عدم تحمل افکار دیگران به دروغ متوسل شده اید. اگر راست می گویید کامنت من را منتشر کنید تا همه ببینند که هیچ جا کسی را «بیمار روانی» خطاب نکرده ام.
جهت اطلاع دیگران (چون شما که خودت موضوع را می دانی): داستان از آن جا شروع شد که کاربری به نام جمال، دانسته یا از سر ناآگاهی، خبری کذب راجع به فوت یک شخصیت سیاسی ترکیه به نام دولت باغچه لی منتشر کرد (البته با لحنی بسیار زشت و با کاربرد لفظ به درک واصل شد که لابد در ترازوی اخلاقی جناب کامنتبان کاملا پسندیده و مقبول است). با این که کمترین نزدیکی را به افکار باغچه لی دارم، نسبت به این خبر نادرست واکنش نشان دادم و آن را تکذیب کردم چون که باغچه لی زنده و کاملا سالم است. بعد کاربر دیگری نام نگاه، به بهانه افشای خبر دروغ جمال از طرف من و بیشتر با انگیزه دو بهم زنی و شلوغ کاری،

من را به پان ترکیسم، هواداری از فاشیستها، بی تفاوتی به احوال مردم تبریز و ... متهم کرد (و البته باغچه لی را هم «مردک نژادپرست» نامید که باز لابد به لحاظ معیارهای اخلاقی جناب کامنتبان کاملا مقبول است چون اجازه انتشار گرفته). من هم به ایشان توصیه کردم که آرامش خودش را حفظ کند، لیوانی آب خنک بخورد، ترانه احمد کایا را گوش کند و اگر همه اینها کارگر نیفتاد، از یکی از کاربران این سایت که طبق ادعای خودش روان شناس انقلابی است کمک بگیرد (من ترانه احمد کایا را دانسته انتخاب کردم چون کسی است که از طرف ناسیونالیستهای ترکیه بسیار تحت فشار بود). این کامنت و بخش ترانه احمد کایا دانسته و با نیتی بسیار موذیانه از طرف مسؤول کامنتها سانسور شد چرا که اگر من بگویم پان ترک نیستم، این چیزی را افاده نمی کند. اما اگر ترانه احمد کایا را توصیه بکنم، مفهوم عمیقی دارد.
در ثانی، مراجعه به روانشناس برای کنترل رفتار چه ایرادی دارد؟ چرا کسی باید فکر کند که هر کس به روان شناس مراجعه کرد لزوما «بیمار روانی» است؟ در این صورت صدها میلیون بیمار روانی داریم در دنیا! کسی که صرفا به بهانه تکذیب خبر فوت باغچه لی او را فاشیست بنامد، انسان متعادلیست آیا؟ اگر کسی خبر فوت خامنه ای را تکذیب بکند، باید به هوادار جمهوری اسلامی بودن متهم بشود و اگر متهم بشود، اتهام زننده دارای چه جور حالت روحی است؟ چرا باید از طرف یک نفر که مسؤول سلامتی یک محیط است، تعمدا چنین جو زشت و مسمومی راه بیفتد و تبلیغ شود؟
موضوع این چیزها نیست. هم من می دانم، هم دیگران که واکنش من، نرم ترین واکنشی بود که میشد به یک اتهام زشت نشان داد (در مقابل اتهام فاشیست بودن، یک ترانه زیبا توصیه کرده ام). قضیه این است که این شخص مسوول کامنتها خود بزرگترین عامل هرج و مرج و بی نظمی در این سایت است و دانسته جهت تحت فشار قرار دادن برخی کاربران چنین سیاستی را دنبال می کند. لابد به خودش مدال آزادی خواهی و ایران دوستی هم میدهد! باید به ایشان گفت، که آقای محترم، شما خودت یخشی از مشکل هستی و اگر این مملکت در این وضع است، به خاطر افرادی شبیه شما، با ذهنیت حذفی و بی تحمل نسبت به افکار مخالف است.