Skip to main content

چند مورد پیرامون کامنت ها: ۱ـ

چند مورد پیرامون کامنت ها: ۱ـ
کامنتبان
عنوان مقاله:
درگیری های اخیر در میدان «کامنت گذاری»!

چند مورد پیرامون کامنت ها: ۱ـ آقای کیانوش توکلی به خاطر فشار وارد شده به او از سوی ۲ تن از کاربران ایران گلوبال، کامنت «آشچی و ترک» را که هیچ مورد ممنوعی دربرنداشت و تنها ابراز انتقاد بود حذف کرد. این کار آقای توکلی که اصل آزادی بیان را در برابر فشار شخصی نقض می کند موجب تأسف است.
۲ ـ شخصی با آیدی «آشچی» انتقاد کاربری از یک سیاستمدار فاشیست ترکیه ای به نام «دولت باغچه لی» را تاب نیاورده، به کاربر منتقد نسبت بیماری روانی می دهد و زمانی که این توهین او از کامنتش پاک می شود شروع به اعتراض کرده، به دروغ خواننده ی ترکیه ای، احمد کایا، را دستاویز قرار می دهد و «کامنت بان» را به ضدیت با احمد کایا متهم می کند! حال آنکه حذف بخشی از کامنت جناب «آشچی» به خاطر توهین شرم آورش به کاربری دیگر بود و ربطی به احمد کایا یا هر شخص دیگر نداشت.
۳ ـ آقای «ائلیار»، ظاهراً بی خبر از موضوع، بدون آنکه

به گفته ی خودش از کامنت جناب «آشچی» آگاهی داشته باشد، طرف جناب «آشچی» را می گیرد و به او پیشنهاد می کند که کامنت توهین آمیزش را برای انتشار کامل به او «ائلیار» بدهد! روشن است که نشر توهینی که به دست مسؤول مربوط حذف شده، تنها به خاطر درخواست توهین کننده و یک کاربر هوادار او منطقی نیست. با پیروی از این شیوه، هرکسی می تواند خواهان انتشار مطالب توهین آمیز خود به دیگر اشخاص شود و در نتیجه رسانه به سرعت به گند کشیده می شود.
۴ ـ تا اینجای کار، مسأله در حد یک رشته اختلاف نظر است و همه ی طرف ها هم دیدگاه خود را بیان می کنند. اما بناگاه آقای کیانوش توکلی، بر اثر «فشارهای وارده» به میدان می آید و در کامنت آقا یا خانم «نگاه» دست می برد و بدون آگاهی «کامنت بان» واژه ی «فاشیست» را از سر «دولت باغچه لی» حذف می کند! من خبری از روابط میان کیانوش توکلی و آشچی و ائلیار با دولت باغچه لی، سیاستمدار بدنام ترکیه ای و حزب نژادگرای او موسوم به «حرکت ملی» ندارم. ولی بسیار تأسف انگیز است که این حزب نژادگرای راست افراطی که با نام «گرگ های خاکستری» عامل جنایات ضدانسانی فراوانی در ترکیه بوده است، چنان نفوذی در تارنمای ایران گلوبال داشته باشد که کیانوش توکلی را وادار به نقض آزادی کاربران ایرانی و نقض پیمان خود با من به عنوان کامنت بان نماید!
کیانوش توکلی، در ادامه ی انتقال «فشارها»، کامنت «آشچی و ترک» را نیز بی دلیل منطقی به کلی حذف کرد!

برای رسانه ای که عنوان «اپوزیسیون» و مدافع آزادی، عدالت و دموکراسی برای ایرانیان را یدک می کشد، ننگ است که مدیر آن در برابر فشار هواداران یک حزب نژادگرا از یک کشور بیگانه چنین به زانو بیفتد.