Skip to main content

این نوشتار پیوند چندانی با

این نوشتار پیوند چندانی با
تبریزی

این نوشتار پیوند چندانی با جستارهای حقوقی مانند حقوق شهروندی و حقوق کیفری و حقوق بین الملل و ..... از دیدگاه سوسیالیستی و کمونیستی ندارد!

در این نوشتار درباره کمونیسم نوشته شده است: (..... این عقیده از سال ۱۸٤۰ میلادی رواج یافت و معنای اشتراک محدود به ثروت و دارائی ها نمی شود بلکه اشتراک شامل زنان و مسائل جنسی می گردد! .....)

نخست آن که برای نخستین بار در سرتاسر جهان و در سرتاسر تاریخ بنیانگزار اندیشه ای به نام کمونیسم یک ایرانی به نام مزدک بود نه کارل مارکس یا پرودن یا سن سیمون یا لنین و ..... از این روی پیدایش آرمانی به نام کمونیسم از سال ۱۸٤۰ نبوده است!

دیگر آن که کمونیسم یک راه و روش اقتصادی است و بدون به کارگیری واژه های پیچاپیچ فرنگی با پسوندهای ایسم، ایست، لوژی، کراسی و ..... در یک سطر می توان به سادگی این راه و روش اقتصادی را برای .....

..... همگان فهماند!

پرسش: کمونیسم چیست؟

پاسخ: بهره برداری برابر و مشترک مردم یک سرزمین از دارائی های آن سرزمین کمونیسم است.

در کجای این شناسه از کمونیسم از (..... اشتراک شامل زنان و مسائل جنسی! .....) سخن گفته شده است؟ و آیا زن ها جانور یا کالا هستند و تنها مردها انسان هائی هستند که می توانند از جانوران یا کالاهائی به نام زن ها بهره برداری کنند؟

کمونیسم بی بند و باری جنسی نیست، کمونیسم بی دین بودن نیست، کمونیسم رفیق، رفیق کردن نیست، کمونیسم فرنگی بازی نیست، کمونیسم داشتن سبیل نیست، پس کمونیسم چیست؟

پاسخ: بهره برداری برابر و مشترک مردم یک سرزمین از دارائی های آن سرزمین کمونیسم است!

درباره سوسیالیسم نیز باید گفت که سوسیالیسم ابزاری برای پیاده کردن راه و روشی اقتصادی به نام کمونیسم است!

پرسش: سوسیالیسم چیست؟

پاسخ: عمومی سازی نهادهای اقتصادی در یک سرزمین سوسیالیسم است.

همچنان که دیده می شود ما سوسیالیسمی جدا از کمونیسم نداریم و سوسیالیسم ابزاری برای پیاده کردن آرمانی به نام کمونیسم است.

درباره مارکسیسم نیز باید گفت که همه مارکسیست ها کمونیست هستند اما همه کمونیست ها صد درصد پیرو کارل هاینریش مارکس فیلسوف نامدار آلمانی نیستند و این چنین نیست که کمونیست بودن برابر با مارکسیست بودن باشد!