Skip to main content

جناب کامنت بان! شما به دفعات

جناب کامنت بان! شما به دفعات
آشچی
عنوان مقاله:
ماجرای فرافکنی یک کامنت بان!

جناب کامنت بان! شما به دفعات در نوشته هایتان مدعی شده بودید که من به یکی از کاربران «بیمار روانی» گفته ام. امروز بالاخره آن کامنت را منتشر کردید و مشخص شد که چنین حرفی از جانب من گفته نشده و اتهامات شما کذب است. در مورد ارجاع آن شخص که بعد از یکی دو کامنت ناگهان غیبش زد، من فقط به ایشان توصیه کردم که خشم خود را با خوردن آب خنک و تنفس در هوای آزاد کنترل کند و اگر اینها کارگر نمی افتد،برای کنترل خشمش به یک روانپزشک مراجعه کند و توصیه به مراجعه به روان پزشک برای کنترل خشم یا درمان افسردگی هیچ مورد اخلاقی از نظر من ندارد. چرا که از نظر من اگر کسی به سبب تکذیب خبر دروغ فوت شخصی دیگر، با پرخاشگری او را گرگ خاکستری و فاشیست بنامد، انسان متعادلی نیست.

هنوز هم نظرم همین است. اما باز این همه ماجرا نیست. موضوع این است که ما اینجا کاربرانی داریم که هر بار با یک اسم کامنت می گذارند. من نظرم این بود (و هست) که آن کاربری که مرا فاشیست نامیده بود همان کامنتگذاریست که خود را مدتی روانشناس انقلابی داروینیستی و غیره و غیره نام گذاشته بود. در واقع، من آن کاربر را به خودش ارجاع می دادم و منظورم این بود که تصور نکند متوجه مانورهایش نیستیم. بعد شما آمدید و آن کامنت را که از نظر من موردی هم نداشت سانسور کردید و من هم تصور کردم که به خاطر ترانه احمد کایا بوده (اولش که توضیحی نداده بودی). بعد آمدی گفتی که شخصی «بیمار روانی» خوانده شده که چنین اتهامی کذب است و من هم تکذیب کردم و چنین چیزی در کامنت نیست و باقی ماجرا.
به هر حال، جای سؤال است که الان چرا آن کامنت را منتشر کردی؟ چون تصور می کنی که می شود این جوری روی افتضاح نشر کامنت جمال (که مثل من و شما کاربری مجهول الهویه است) و متهم کردن لوایی (که شخصی با هویت مشخص است) به کلاه برداری آن هم با تظاهر به بیماری صعب العلاج و گذران زندگی به این وسیله را پوشاند؟ کامنت جمال و همین طور اجازه ی نشر کامنت جمال یکی از غیراخلاقی ترین رفتارهایی است که من به عمرم دیده ام. لوایی کی گفت به من پول بدهید چون بیمارم؟ عده ای خودشان فراخوان دادند که من نمی دانم پولی جمع شد یا نشد و اگر جمع شد لوایی آن را قبول کرد یا نکرد. پیش کشیدن این موضوع باعث خجالت و یک زسوایی است و قاعدتا بایستی باعث سرافکندگی این سایت بشود. با وجودی که نقشی در این ماجرا ندارم، به خاطر اینکه کار به این موضوع کشیده شد همین جا از شخص ایشان جدا عذرخواهی می کنم و برایشان صمیمانه آرزوی سلامتی و طول عمر دارم. رفتار جمال و شما شرم آور است آقای محترم! بهتر است به جای فرافکنی از ایشان عذزخواهی کرده، کامنت موهن مربوطه را حذف کنید.