Skip to main content

کوردها چطور در وسط کوه های

کوردها چطور در وسط کوه های
Anonymous
عنوان مقاله:
حکومت اسلامی فارس

کوردها چطور در وسط کوه های اناتولی ساکن شده اند؟ ایا چهار کشور اطراف انها حمله کرده و محل زندگی کوردها را اشغال کرده اند؟ خیر . ایا در زمان های دور کشور کوردی در انجا وجود داشت بعد از بین رفته ؟ خیر . چرا هر چهار کشور دید یکسانی به کردها دارند و انها را از خود نمی دانند؟ دولت سوریه حتی به کوردها شناسنامه نداد پس چرا در اینهمه مدت کوردها به سازمان ملل شکایت نکردند؟ چرا کوردهای چهار کشور مسله کشور کردستان یا به رسمیت شناخته شدن ان را به سازمان ملل نمی برند ؟ ؟
یکی از اشنایان نظامی ما در زمان شاه می گوید در سال 1356 صدام کوردهارا از زمین و هوا بمباران می کرد و علنن به کوردها گفته بود عراق را ترک کنید و تیپ های پادگان پیرانشهر در اذربایجان غربی را در مرز ایران و عراق مستقر کردند به ما دستور داده شده بود فقط کورها که عراق را با اسب.قاطر.خر. پیاده در کوه ها ترک می کردند بخاطر بمباران صدام

از حرکت انها به طرف ایران جلوگیری کنیم و قتی بعضی کاروان کورد ها به سمت ایران می امدن ما نزدیکی انها را با خمپاره می زدیم تا مسیرشان را عوض کنند حدودن ما 45 روز در مرز بودیم کاروان کوردها همچنان شب و روز از عراق خارج می شد و همه اینها به کردستان ترکیه رفتند و دولت ترکیه هیچ واکنشی به این مهاجرت میلیونی کوردها نداد و کوردهای عراق در ترکیه مستقر شدند با حساب زادو ولد بدون کنترل کوردها الان به راحتی می شود گفت بیش از نصف کوردهای ترکیه از عراق به انجا مهاجرت کرده اند. با توجه به اینکه کوردهای عراق در زمان های دیگر هم به ترکیه مهاجرت کرده اند.
بنظر می رسد کوردها را به محدوده سرزمینهای عراق در کوه های اناتولی برای پرورش دامداری و کشاورزی از هندوستان به انجا برده اند و در گذشت زمان کوردها در همان دایره محدوده پخش شده اند.
دقیقن مسله همینجاست چهار کشور کوردهارا به عنوان شهروند اصیل خود نمی توانند بپذیرند.
و کوردها از اگاهی به اینکه از هند به این مکان منتقل داده شده اند و قانونی نمی توانند ادعای زمینی بکنند و سازمان ملل از این مسله اگاه است نمی توانند از طریق سازمان ملل یا سایر سازمانهای بین المللی و قانونی اقدام کنند.
در نتیجه انها به اسلحه کلشینکوف روی اورده اند . و کشور های غربی از این مسله حداکثر استفاده را از کوردها می برند
و گرنه چرا سازمان ملل 100 ها جلسه برای رسیدگی به مسله فلسطینی ها که جمعیت انها نصف کوردها است برگزار کرده
اما به مسله ادعای ارضی کوردها حتی یک جلسه در نهادهای بین المللی تشکیل نشده ؟؟